×

توان دفاعی ایران برای امنیت کشورهای منطقه و فرامنطقه استفاده می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» گفت: توان دفاعی ایران برای امنیت کشورهای منطقه و فرامنطقه استفاده می‌شود.

  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
  • ۰
  • توان دفاعی ایران برای امنیت کشورهای منطقه و فرامنطقه استفاده می‌شود

    به گزارش نمایندگان، شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» گفت: جمهوری اسلامی مدت‌هاست که به دنبال تقویت توان دفاعی خود است و خوشبختانه با استفاده از توان دانشمندان ایرانی در ارتش و سپاه به پیشرفت های قابل توجهی در حوزه توان دفاعی با هدف دفاع از تمامیت سرزمینی و تقابل با هر نوع پدیده ضدامنیتی در کشورمان دست پیدا کرده است.

    وی ادامه داد: موشک جدید «فتاح» قابلیت بسیار زیادی در حوزه دفاع دارد؛ به گونه‌ای که سامانه‌های ضدهوایی کشورهای پیشرفته توان مقابله با موشک «فتاح» را ندارند.  

    این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برد موشک «فتاح» ۱۴۰۰ کیلومتر است، افزود: این موشک توانمندی های فنی و مهندسی پیشرفته داشته که برای تقویت توان دفاعی و ارتقای امنیت کشور است لذا افزایش توان دفاعی نظامی  جمهوری اسلامی با هدف ارتقای توان دفاع منطقه‌ای صورت می گیرد.

    حیدری در پایان گفت: پیام رونمایی از موشک «فتاح» به کشورهای منطقه و فرامنطقه این است که توان دفاعی ایران برای امنیت منطقه استفاده می شود. این موشک برای کشورهای متخاصم مثل رژیم صهیونیستی نیز یک پیام استراتژیک دارد.

    منبع: ایسنا

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=4837

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس