×

تغییر موازنه قدرت زیاده‌خواهی اروپا را به چالش کشیده است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد امروزه سیاست خارجی تهران به دنیا ثابت کرده که رویکرد غربگرایی ندارد و درصدد احیای روابط و بهبود سطح مناسبات با تمامی کشورهای دنیا است و این موضوع موجب شده اروپایی ها نگران شوند.

  • 5 تیر 1402
  • 0
  • تغییر موازنه قدرت زیاده‌خواهی اروپا را به چالش کشیده است

    به گزارش مجلس فوری، ابراهیم عزیزی با اشاره به اظهارنظر برجامی انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: غربی ها تلاش می کنند با صحبت در مورد توافق هسته ای، همچنان خودشان را به عنوان مدعی احیاء و زنده نگه داشتن این تفاهم نامه بین المللی مطرح کنند.

    نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اروپایی ها باید پاسخ دهند چرا مذاکرات وین منجر به نتیجه نشد، چرا که جمهوری اسلامی ایران مستمر در روند گفتگوها حضور داشت و طبق مفاد برجام خواستار عملیاتی شدن تفاهم نامه شد، اظهار کرد: متاسفانه تروئیکای اروپا صرفا از رسانه ها برای گرفتن ژست اهل گفتگو بودن استفاده می کنند، در حالی که این واقعیت طور دیگری است.

    وی در این راستا، ادامه داد: امروزه سیاست خارجی تهران به دنیا ثابت کرده که رویکرد غربگرایی ندارد و درصدد احیای روابط و بهبود سطح مناسبات با تمامی کشورهای دنیا است و این موضوع موجب شده اروپایی ها نگران شوند.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دیگر دوران بزن در رو تمام شده است، افزود: در واقع غربی ها تصور می کردند با انفعال در مقابل آمریکا و اعمال تحریم های بی سابقه از سوی ترامپ، می توانند امتیازات بیشتری از ایران بگیرند اما اکنون موزانه قدرت تغییر کرده و تهران به عنوان قدرت اقتصادی منطقه در حال شکل دهی قطب جدید اقتصادی در غرب آسیا و دیگر مناطق است.

    گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند بیشتر بخوانید: گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند

    نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی ها برای اثبات ادعای خیرخواهی خود باید تمامی مفاد برجام را اجرایی کنند و سپس همه محدودیت های اعمال شده علیه ایران را برچینند، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که پس از راستی آزمایی کشورمان، باید ضمانت دهند که در صورت احیای برجام، تعهداتشان را محقق می کنند.

    منبع:خانه ملت 

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=6231

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس