×

تعهدات خودروسازان در حوزه ارائه خدمات پس از فروش شفاف باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نارضایتی مردم از نحوه و وضعیت ارائه گارانتی، گفت: دولت باید بر اجرای خدمات پس از فروش، نظارت دقیق و مناسبی داشته باشد و از طریق سامانه‌های موجود نظرات مردم در این حوزه را دریافت و به این گلایه‌ها رسیدگی کند.

  • 23 مهر 1402
  • 0
  • تعهدات خودروسازان در حوزه ارائه خدمات پس از فروش شفاف باشد

    به گزارش صبح مجلس، مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، درباره لغو محدودیت‌های گارانتی خودرو به زیر ۲ سال صحبت کرد. او گفت که افزایش مدت زمان گارانتی خوب است، اما تعهدات خودروسازان در حوزه خدمات پس از فروش باید شفاف باشد تا این شرکت‌ها از انجام وظایف خود سرباز نزنند. نماینده مردم همچنین بیان کرد که باید دولت بر اجرای گارانتی‌ها نظارت دقیق و مناسبی داشته باشد و در صورت عدم عملکرد تولیدکننده، جریمه‌های پیش‌بینی شده باید اعمال شود.

    مصطفی طاهری درباره لغو شدن محدودیت‌های گارانتی خودرو به زیر ۲ سال، گفت: هرچند افزایش مدت زمان گارانتی تصمیم مناسبی است اما در عمل باید تعهدات خودروسازان در حوزه ارائه خدمات پس از فروش شفاف باشد تا این شرکت‌ها با بهانه‌های مختلف از انجام وظایف خود سرباز نزنند.

    نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گارانتی برای خریدار بار مالی دارد و مصرف‌کننده ناچار است برای دریافت این خدمات پول بیشتری پرداخت کند، بنابراین باید بتواند از این خدمت منتفع شود، نه اینکه پول بیشتری پرداخت کند اما در عمل نتواند از خدمات پس از فروش استفاده کند.

    وی درباره نحوه ارائه گارانتی در کشور برای کالاهایی مانند موبایل، خودرو و … اضافه کرد: براساس تجربه شخصی و مراجعات مردمی در  این بخش رضایت‌مندی وجود ندارد و معمولا مردم نمی‌توانند از خدمات پس از فروش استفاده کنند.

    پول هفت روز فروش نفت، زیرساخت‌های سیستان‌وبلوچستان را متحول می‌کند بیشتر بخوانید: پول هفت روز فروش نفت، زیرساخت‌های سیستان‌وبلوچستان را متحول می‌کند

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: دولت باید بر اجرای گارانتی‌هایی که ارائه می‌شود، نظارت دقیق و مناسبی داشته باشد و از طریق سامانه‌های موجود نظرات و گلایه‌های مردم در حوزه خدمات پس از فروش را دریافت و به این گلایه‌ها رسیدگی کند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: اگر تولیدکننده به تعهدات خود در ارائه خدمات پس از فروش عمل نکرد، باید جریمه‌های پیش‌بینی شده، اعمال شود تا بتوان با این برخوردهای بازدارنده، تولیدکنندگان را به ارائه گارانتی‌ها مناسب ترغیب کرد./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=11165

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس