مصطفی طاهری

تعهدات خودروسازان در حوزه ارائه خدمات پس از فروش شفاف باشد

  • کد خبر : 11165
  • یکشنبه 23 مهر 1402 - 13:52
تعهدات خودروسازان در حوزه ارائه خدمات پس از فروش شفاف باشد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نارضایتی مردم از نحوه و وضعیت ارائه گارانتی، گفت: دولت باید بر اجرای خدمات پس از فروش، نظارت دقیق و مناسبی داشته باشد و از طریق سامانه‌های موجود نظرات مردم در این حوزه را دریافت و به این گلایه‌ها رسیدگی کند.

به گزارش صبح مجلس، مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، درباره لغو محدودیت‌های گارانتی خودرو به زیر ۲ سال صحبت کرد. او گفت که افزایش مدت زمان گارانتی خوب است، اما تعهدات خودروسازان در حوزه خدمات پس از فروش باید شفاف باشد تا این شرکت‌ها از انجام وظایف خود سرباز نزنند. نماینده مردم همچنین بیان کرد که باید دولت بر اجرای گارانتی‌ها نظارت دقیق و مناسبی داشته باشد و در صورت عدم عملکرد تولیدکننده، جریمه‌های پیش‌بینی شده باید اعمال شود.

مصطفی طاهری درباره لغو شدن محدودیت‌های گارانتی خودرو به زیر ۲ سال، گفت: هرچند افزایش مدت زمان گارانتی تصمیم مناسبی است اما در عمل باید تعهدات خودروسازان در حوزه ارائه خدمات پس از فروش شفاف باشد تا این شرکت‌ها با بهانه‌های مختلف از انجام وظایف خود سرباز نزنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گارانتی برای خریدار بار مالی دارد و مصرف‌کننده ناچار است برای دریافت این خدمات پول بیشتری پرداخت کند، بنابراین باید بتواند از این خدمت منتفع شود، نه اینکه پول بیشتری پرداخت کند اما در عمل نتواند از خدمات پس از فروش استفاده کند.

وی درباره نحوه ارائه گارانتی در کشور برای کالاهایی مانند موبایل، خودرو و … اضافه کرد: براساس تجربه شخصی و مراجعات مردمی در  این بخش رضایت‌مندی وجود ندارد و معمولا مردم نمی‌توانند از خدمات پس از فروش استفاده کنند.

سید علی خامنه‌ای بیشتر بخوانید: دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم با رهبر انقلاب

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: دولت باید بر اجرای گارانتی‌هایی که ارائه می‌شود، نظارت دقیق و مناسبی داشته باشد و از طریق سامانه‌های موجود نظرات و گلایه‌های مردم در حوزه خدمات پس از فروش را دریافت و به این گلایه‌ها رسیدگی کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: اگر تولیدکننده به تعهدات خود در ارائه خدمات پس از فروش عمل نکرد، باید جریمه‌های پیش‌بینی شده، اعمال شود تا بتوان با این برخوردهای بازدارنده، تولیدکنندگان را به ارائه گارانتی‌ها مناسب ترغیب کرد./

پایان پیام

لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=11165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.