×

تعلل در پرداخت تسهیلات و عدم تعیین نرخ، تولید گندم بذری را مختل می‌کند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: به دلیل وجود بروکراسی اداری تسهیلات به موقع در اختیار تولیدکنندگان گندم بذری قرار نمی‌گیرد و این مسئله تامین این محصول استراتژیک را با اختلال مواجه می‌کند.

  • ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
  • ۰
  • تعلل در پرداخت تسهیلات و عدم تعیین نرخ، تولید گندم بذری را مختل می‌کند

    به گزارش صبح مجلس، ذبیح الله اعظمی ساردوئی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت تعیین قیمت گندم بذری و پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان این محصول استراتژیک، گفت: کشاورزان تولیدکننده گندم بذری بلاتکلیف هستند و قیمت نهایی خرید آنها اعلام نشده است هرچند که محصول خود را تحویل دولت داده‌اند.

    نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گندم بذری یک محصول استراتژیک است و تولیدکنندگان آن برای تداوم و توسعه تولید به تسهیلات با رقم بالا نیاز دارند، عنوان کرد: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان و تولیدکنندگان گندم بذری تعلل و سنگ اندازی می‌کنند.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان گندم بذری برای افزایش میزان تولید این محصول استراتژیک و همچنین مراکز تامین و خرید آن به تسهیلات نیاز دارند، افزود: مقدمات پرداخت این تسهیلات در وزارت جهاد کشاورزی انجام و درخواست تولیدکننده به بانک ارسال می‌شود اما بانک‌ها به دلیل بالا بودن رقم تسهیلات در مسیر پرداخت آن سنگ اندازی و تعلل می‌کنند.

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلیل وجود بروکراسی اداری تسهیلات به موقع در اختیار تولیدکنندگان گندم بذری قرار نمی‌گیرد و این مسئله تامین این محصول استراتژیک را با اختلال مواجه می‌کند.

    منبع:خانه ملت 

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=7118

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس