×

تسهیلات و بدهی خسارت‌دیدگان خشکسالی امهال شود

نماینده گنبد کاووس در مجلس خواستار صدور دستور امهال تسهیلات و بدهی خسارت‌دیدگان خشکسالی و پرداخت سریع و به موقع خسارت خشکسالی شد.

  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
  • ۰
  • تسهیلات و بدهی خسارت‌دیدگان خشکسالی امهال شود

    به گزارش نمایندگان، امان قلیچ شادمهر در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس در تذکری با انتقاد از کم آبی و خشکسالی در گنبدکاووس گفت: امنیت غذایی مرزنشینان در معرض تهدید جدی است؛ در سال زراعی جاری ۷۰ درصد از تولیدات کشاورزان در اثر خشکسالی از بین رفته و زندگی و معیشت کشاورزان و دامداران را دشوار کرده است.

    وی اضافه کرد: اگر دولت با قیمت‌گذاری واقعی و عادلانه نتواند اهرمی تشویقی برای کشاورزان در نظر گیرد شاهد استمرار بدبختی برای کشاورزان و دامداران خواهیم بود. کشاورزان خسارت دیده دیگر توانی برای کشت سال آینده ندارند لذا رئیس جمهور دستور امهال تسهیلات و بدهی خسارت‌دیدگان خشکسالی و پرداخت سریع و به موقع خسارت خشکسالی و آب‌بهای رایگان را حداقل در سال خشکسالی بدهد.

    شادمهر همچنین گفت: در چنین شرایطی آبفا به جای رایگان کردن و کاهش آب‌بها آن را افزایش داده و حتی گفته در صورت پرداخت نشدن تمامی آب‌بها، برای کشاورزان تشکیل پرونده می دهد و آنها را راهی دادگاه می‌کند.

    این نماینده مجلس همچنین در تذکری به وزیر راه با اشاره به سیل اخیر بیان کرد: دو سیلاب اخیر بسیاری از چاه‌ها و پل‌های بخش‌های مختلف شهرستان گنبدکاووس را تخریب کرده و در اثر رانش و ریزش جاده‌ها مسدود شده است.

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=5248

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس