×

بیمه‌ها توانایی لازم برای تحت پوشش قرار دادن همه داروها و تجهیزات مورد نیاز حتی برای بیمارستان‌های دولتی را ندارند

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: نگاه اقتصادی باید یکبار و برای همیشه از سبد سلامت کشور حذف شود

  • ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
  • ۱
  • بیمه‌ها توانایی لازم برای تحت پوشش قرار دادن همه داروها و تجهیزات مورد نیاز حتی برای بیمارستان‌های دولتی را ندارند

    به گزارش صبح مجلس، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به رئیس جمهور  با تاکید بر ضرورت چالش‌های حوزه سلامتی یادآور شد که مسئولان  به دلیل دید اقتصادی به حوزه سلامت عملکرد مطلوبی از خود نشان نداده‌اند و بیمه‌ها هم توانایی لازم برای کاهش واقعی فرانشیزها و تحت پوشش قرار دادن همه داروها و تجهیزات مورد نیاز حتی برای بیمارستان‌های دولتی را ندارند.

    متن نامه به شرح زیر است:

     

    حضرت آیت الله جناب آقای دکتر رئیسی

    ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

    سلام علیکم؛

    احتراماً یکی از مهترین چالش‌های نظام سلامت را که در حوزه درمان برای مردم به وجود آمده است را به شرح زیر تقدیم می دارد. امید است با بذل توجه از سوی حضرتعالی موضوع به گونه مقتضی و در اسرع وقت رفع شود:

    اقدامات دو سال گذشته دولت و مجلس در تغییرات نرخ ارز، متاسفانه بر خلاف سیاست‌های کلی ابلاغی نظام سلامت، نه تنها موجب ایجاد تسهیلات و امکانات بیشتر برای جامعه هدف نشد بلکه افزایش پرداختی از جیب آنان را تا حدود ۶۰ درصد افزایش داد.

    در این زمینه اگر بیمه ها توان کافی را داشتند، شاید مسئله طور دیگری حل می شد اما با نظر واقع بینانه، شرکت‌های بیمه در این حوزه، توانایی لازم برای کاهش واقعی فرانشیزها و تحت پوشش قرار دادن همه داروها و تجهیزات مورد نیاز حتی برای بیمارستان‌های دولتی را نیز نخواهند داشت و با این وصف چگونه می توان این ماجرای به شدت آزار دهنده که موجب هزینه های سرسام آور برای تعداد قابل توجهی از بیماران شده را زیبنده دولتی چون دولت مردمی جنابعالی دانست؟

    جناب آقای رئیس جمهور متاسفانه با وجود درایت و دلسوزی جنابعالی، مباشران امر و مسئولان محترم به دلیل دید اقتصادی به حوزه سلامت عملکرد مطلوبی از خود نشان نداده و در خوش بینانه ترین حالت باید گفت شاید اساسا از وخامت وضع مطلع نباشند که این نیز بیشتر عذر بدتر از گناه است.

    در پایان با استدعای موکد و عاجزانه از جنابعالی تقاضا دارد، دستورات عاجلی در به سامان رساندن این موضوع و ایجاد اطمینان برای بیماران و بیمارداران صادر نموده و امور را به چرخه عادی بازگردانید.

    نگاه اقتصادی مخرب ترین احتمالی است که باید یکبار و برای همیشه از سبد سلامت کشور حذف شود. امری که در اسناد حقوقی، قوانین عادی و اساسی و نیز سند چشم انداز و سیاست‌های کلی ابلاغی بارها ذکر شده و لازم الاجراء است.

    ضمناً به پیوست نامه شماره الف/۳۰۱/۱۴۰۲ مورخ ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۲ اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی ایران جهت مزید استحضار ارسال می شود.

    توفیق روز افزون حضرتعالی را ازخداوند منان خواهانم./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=12503

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    1 نظر

    1. مرتضی گفت:

      ساعت خواب برادر! بیمه ها عملا بی اثر ترین چیز ممکن در طی روند سلامت است

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس