×

بودجه ۱۴۰۲ را به صورت چنددوازدهم بررسی می‌کنیم/ ‌لایحه برنامه هفتم زودتر ارائه شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید برنامه هفتم توسعه را زودتر به مجلس ارائه دهد، اما احتمالاً ما بودجه سال آینده را به صورت چنددوازدهم بررسی و تصویب خواهیم کرد.

  • ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
  • ۰
  • بودجه ۱۴۰۲ را به صورت چنددوازدهم بررسی می‌کنیم/ ‌لایحه برنامه هفتم زودتر ارائه شود

    بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مجلس فوری، درباره تقدم و تاخر بررسی لایحه بودجه و برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بودجه باید در چارچوب برنامه پنج ساله توسعه نوشته شود. برنامه ششم توسعه یک بار تمدید شده است و زمان آن به اتمام رسیده است.

    وی متذکر شد: سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه در شهریور ماه ابلاغ شد و یک مقدار هم دیر به دولت ابلاغ شد. با وجود این، دولت با تمام گروه‌های کارشناسی دوازده گانه و کمیته‌هایی که تشکیل داده، به دنبال آماده کردن برنامه هفتم توسعه است.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید برنامه هفتم توسعه را زودتر به مجلس ارائه دهد. ما باید ابتدا برنامه هفتم را ببینیم و تأیید و تصویب کنیم و سپس بودجه سال آینده را بررسی و تصویب کنیم. بودجه باید در چارچوب برنامه‌های کلان بررسی و تصویب شود.

    نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر فرایند تدوین برنامه هفتم توسعه و ارائه آن از سوی دولت به مجلس طولانی شود، ما احتمالاً بودجه سال آینده را به صورت چنددوازدهم بررسی و تصویب خواهیم کرد.

    محبی نجم آبادی گفت: دولت باید لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را ۱۵ آذر ماه به مجلس ارائه می‌داد و ما فاصله زیادی از آن مقطع گرفتیم. قطعاً مجلس به صورت سه شیفت برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه سال آینده را بررسی خواهد کرد تا زود تعیین تکلیف شود.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب بودجه سال آینده به احتمال زیاد به صورت چنددوازدهم خواهد بود که مشکلی از این طریق به وجود نخواهد آمد و در ابتدای سال بعد هم مابقی بودجه را بررسی و تصویب خواهیم کرد.

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=2217

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس