×

بودجه فرهنگی در سال ۱۴۰۲ مورد بی‌توجهی قرار گرفته است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در حالی که کل بودجه ۴۳ درصد رشد داشته است، تنها ۶ درصد بودجه فرهنگی افزایش داشته است.

  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
  • ۰
  • بودجه فرهنگی در سال ۱۴۰۲ مورد بی‌توجهی قرار گرفته است

    به گزارش خبرنگار مجلس فوری، مرتضی آقا تهرانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: یک نشریه آمریکایی به نقل از اندیشکده عبارتی را مطرح کرده و گفته است بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است که نقشه راه را می‌شناسد و مردم به او اعتماد آمیخته به اعتقاد دارند و بر این رهبری و ملت تبریک می گویم.

    نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: مدعیان آزادی حق توهین به قرآن را ندارند و یکی از پیام‌های اغتشاشات گذشته ضعف فرهنگی بود و توقع بود که دولت نسبت به آن بهتر برخورد کند، البته اقتصاد اولویت زمانی دارد اما فرهنگ نسبت به اقتصاد اولویت منطقی دارد و پایه اقتصاد ما اگر بخواهد رشد کند باید فرهنگ رشد کند اما متأسفانه با وضعیتی که ما داریم نمی‌شود.

    وی با بیان اینکه ۵ الی ۷ بند در ابلاغیه‌های بالادستی از سوی رهبری در خصوص فرهنگ آمده است گفت: ولی متأسفانه حالا که ۴۳ درصد رشد به کل بودجه آمده است نسبت به فرهنگ ۶ درصد بیشتر رشد دیده نشده است و موضوع جمعیت ۳۹ درصد کاهش اعتبار داشته است و توقع داریم مجلس این موضوعات را جبران کند و از دوستان کمیسیون تلفیق می‌خواهم نسبت به فرهنگ به طور جدی توجه داشته باشد.

    وی در پایان اظهار داشت: موضوع حجاب و عفاف نیز یک بحث واجب اسلامی است و باید به آن توجه بیشتر شود و کم‌کاری و سهل‌انگاری در این زمینه اشتباه است.

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=2932

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس