×

بهسازی معابر حدود ۵۰ روستای آسفالت اولی اسدآباد/ احداث یکی از بزرگترین درمانگاه‌های استان همدان در کبودراهنگ/پیگیری برای ایجاد ایستگاه و خط سریع‌السیر قطار در همدان و فامنین/ تامین اعتبار برای گسترش پهنای باند به‌منظور افزایش سرعت اینترنت در رزن و درگزین

اعضای مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی ضمن سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه به منظور حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.

  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
  • ۰
  • بهسازی معابر حدود ۵۰ روستای آسفالت اولی اسدآباد/ احداث یکی از بزرگترین درمانگاه‌های استان همدان در کبودراهنگ/پیگیری برای ایجاد ایستگاه و خط سریع‌السیر قطار در همدان و فامنین/ تامین اعتبار برای گسترش پهنای باند به‌منظور افزایش سرعت اینترنت در رزن و درگزین

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ اعضای مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی ضمن سرکشی از حوزه‌های انتخابیه و بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.

    در این گزارش اقدامات نمایندگانی همچون کیومرث سرمدی واله، فتح الله توسلی، احمدحسین فلاحی و حسن لطفی تشریح شده است.

     

    بهسازی معابر حدود ۵۰ روستای آسفالت اولی اسدآباد

    کیومرث سرمدی واله در مورد اقداماتی که در سرکشی اخیر به حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: در اسدآباد همچون سایر شهرستان‌های کمتر توسعه یافته کشور، به لحاظ توزیع اعتبارات و نگاه مبتنی بر عدالت سازمان برنامه و بودجه از دولت قبل با بی‌توجهی مواجه شده است و هر چند در این دولت اقداماتی در این منطقه انجام شده اما در خور نبوده است.

    نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در بحث پروژه‌‎های نیمه تمامی که از آنها به عنوان زخم‌های کهنه شهر یاد می‌کنم با عنایت دولت آقای رییسی و کمک استاندار و پیگیری‌هایی که انجام دادم از محل اعتبارات سفر رییس جمهور و سایر کمک‌ها به عنوان نمونه اجرای پروژه احداث کنارگذر اسد‌آباد که ۱۰ سال معطل مانده بود ، آغاز شده و تا پایان مهرماه زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

    وی تصریح کرد: گردنه اسدآباد جزء ۱۰ نقطه حادثه‌خیز کشور بوده که سالانه ۳۰ کشته و ۱۲۰ مجروح و خسارات مالی گسترده‌ای را به همراه داشت اما به همت دولت از سال گذشته روشنایی، نصب نیوجرسی و تعریض آن به نحو احسن انجام شده است، کما اینکه امسال در ایام پیاده‌روی اربعین که شاهد گذر هزاران زائر و تردد وسایل نقلیه متعدد با ترافیک بالا بودیم، خوشبختانه نه تنها در این مسیر کشته نداشتیم، بلکه تصادفات شدید منجر به جرح و خسارت هم مشاهده نشد.

    سرمدی خاطرنشان کرد: پروژه استخر شهید قاسم سلیمانی که از سال‌ها قبل معطل مانده بود به همت دولت افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید، همچنین مجموعه ورزشی استادیوم آزادی اسدآباد و زمین فوتبالی که سال‌ها رها شده بود چمن کاری و استانداردسازی شد و مشکل آب آن نیز از طریق هفت- یک چاه عمیق که از کارهای عمده این مجموعه ورزشی بود، حل شد.

    وی افزود: در مورد روستاهای اسدآباد نیز که از ۳ دهه قبل بهسازی و آسفالت معابر آنها اصلا مورد توجه قرار نگرفته بود، از ۲ سال قبل بهسازی معابر حدود ۵۰ روستا که اکثرا به آنها آسفالت اولی اتلاق می‌شد با کمک بنیاد مسکن و اعتباراتی که اخذ کردیم، انجام شد.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان از طریق دانشکده علوم پزشکی، بیان کرد: ۳۸ پروژه عمرانی خانه‌های بهداشت و محل زیست پزشکان و پرستاران در حال احداث هستند و در آینده نزدیک هم به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین ده‌ها پروژه نیمه تمام عمرانی در حال گره‌گشایی است.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در حوزه فرهنگی نیز با توجه به اینکه اسدآباد زادگاه سیدجمال الدین اسدآبادی است ۲ نکته از سال‌ها قبل در این منطقه مغفول مانده بود که یکی از آنها یادمان سید جمال الدین و سینمایی بود که در آنجا باید ساخته می‌شد و املاکی که در طرح دیدند باید تملک می‌شدند که سال‌ها رها شده بودند که امسال تملک شدند و محوطه یادمان سید جمال الدین اصلاح و بازسازی شده و آماده است که مورد استفاده گردشگران و شهروندان قرار گیرد. همچنین در حال احیای بنیاد سید جمال الدین اسدآبادی هستیم.

    عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: استقلال دانشگاه سید جمال‌الدین اسد آبادی و از همه مهمتر دانشکده فنی و حرفه‌ای اسدآباد که ساختمانش معطل مانده بود، تکمیل شد و از سال قبل دانشجو جذب کرده و به نحو مطلوبی در حال ارائه خدمات است.

     

    احداث یکی از بزرگترین درمانگاه‌های استان همدان در کبودراهنگ/انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ برای تامین آب پایدار این منطقه

    فتح الله توسلی در تشریح نحوه پیگیری مطالبات مردم حوزه انتخابیه خود و نتایج حاصل شده، گفت: آغاز به کار چهار بانده شدن مسیر همدان تا گل تپه و علی صدر که اعتباراتش حدود ۲ هزار میلیارد تومان است در طول ۳ سال این مسیر اصلا ماده ۲۳ نداشت که آن را پیگیری کردیم تا به نتیجه رسید و با حضور آقای خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت کلنگ‌زنی و وارد فاز عملیاتی شده است که با توجه به اینکه سالانه یک میلیون گردشگر برای بازدید از غاز علی صدر داریم یکی از پروژه‌‎های مهم استان است که همدان، بهار، گل تپه و علی صدر را بهم مرتبط می‌کند.

    نماینده مردم بهار، کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: موضوع مهم دیگری که در حوزه راه داریم مسیر خلعت‌آباد به کبودراهنگ نقطه‌ای حادثه‌خیز بود که به طور هفتگی تعداد زیادی کشته می‌داد و ماده ۲۳ نداشت که با پیگیری‌هایی که انجام دادیم به نتیجه رسید و الان در مرحله مناقصه است ضمن اینکه ۲۵۰ میلیارد تومان هم از محل ماده ۵۶ کمک بانکی گرفتیم و در حال طی مراحل اداری هستیم تا با حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات انجام شود و به صورت چهار بانده راه کبودراهنگ-قیدار و سلطانیه زنجان را بهم متصل کند.

    وی تصریح کرد: درمانگاه تامین اجتماعی کبودراهنگ که سال گذشته کلنگ‌زنی شده بود تامین اعتبارات آن با مشکل مواجه بود که مجوز آن را از وزیر و رییس سازمان اخذ کردیم و اعتبارات آن تامین و مطالعات اولیه آن انجام شد و الان در مرحله مناقصه است تا این درمانگاه به عنوان یکی از درمانگاه‌های بزرگ استان احداث شود.

    توسلی خاطرنشان کرد: افتتاح انبار دارویی شهرستان کبودراهنگ از دیگر اقدامات انجام شده است چرا که متاسفانه این شهرستان تاکنون فاقد انبار دارویی بود که با پیگیری‌های انجام شده سال گذشته آن را کلنگ‌زنی کردیم و در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید و با حضور استاندار افتتاح شد. همچنین احداث اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) کبودراهنگ تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، همچنین دو دستگاه لاپاراسکوپی برای بیمارستان آیت‌الله بهاری و بیمارستان کبودراهنگ تامین شد و در حال پیگیری برای دریافت یک دستگاه سی تی اسکن هم برای بیمارستان بهار هستیم.

    وی افزود: احداث زیرگذر شهید زراعی در بهار از جمله نقاط حادثه خیز در مسیر کربلا بود که با ۳۸ میلیارد تومان اصلاح شده و به بهره‌برداری رسید و الان اعتبارات لازم برای ایجاد تعدادی دوربرگردان و زیرگذر در این مسیر نیز تامین شده و به مرحله مناقصه رسیده است.

    رئیس هیأت تحقیق و تفحص از مجموعه گردشگری غار علیصدر همدان، بیان کرد: برای اتصال مسیر گل تپه به بهارلو در خاک غروه کردستان یک مسیر صحرایی داشتند که اعتبارات آن را هم از ایمیدرو تامین کردیم چرا که در بخشی از آن معدن طلا وجود دارد و با کمک ایمیدرو و راهداری حدود ۶۰ میلیارد تومان آن تامین شد و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

    وی افزود: چند مسیر روستایی در مسیر گمین قلعه داشتیم که نیاز به ترمیم داشتند که اعتباراتش تامین و آسفالت شد و هم‌اکنون در حال پیگیری برای احداث ایستگاه راه آهن کبودراهنگ هستیم که مطالعه آن انجام شده و در حال برگزاری مناقصه است. همچنین پیگیر انتقال پساب لالجین به همدان هستیم و دستور وزیر در این زمینه اخذ شده و مقدمات اولیه و مطالعات آن انجام شده و بخشی از آن نیز تکمیل شده است. از سوی دیگر پیگیر انتقال آب از سد تالوار به شهرستان بهار و کبودراهنگ هستیم، با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان مطالعات اولیه آن انجام شده و در حال تعیین مسیر و اخذ ماده ۲۳ هستیم تا بتوانیم آن را به صورت آب پایدار تامین کنیم.

    توسلی عنوان کرد: چندین مجتمع آبرسانی در دو شهرستان احداث کردیم و با کمک دولت و مسئولان اعتباراتش تامین شد که یکی از مهمترین آنها مجتمع حسین‌آباد آشوری بود که بیش از ۲۰ سال معطل مانده بود و از این طریق به ۱۶۷ هزار نفر از این محل آبرسانی شد. همچنین در حال تکمیل مجتمع‌های خلعت آباد و مهربان هستیم.

    وی افزود: در صالح‌آباد یک زمین فوتبال داشتیم که از سال ۸۳ رها شده بود و هیچ اقدامی برای آن انجام نشده بود که اعتباراتش تامین شده و پیمانکار در حال کار روی آن است و تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین تعدادی زمین چمن در هر دو شهرستان آماده شد و در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

    درمانگاه مهاجران بعد از ۳۰ سال شبانه‌روزی شد

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، اظهار کرد: در لالجین فاز ۲ شهرک صنعتی را با ۳۰ هکتار آماده‌سازی کرده و تحویل شهرک‌ها شده است. همچنین در مهاجران کار مهمی که انجام شد، شبانه‌روزی شدن درمانگاهشان بود، کما اینکه مردم نجیب این منطقه بسیار محروم بیش از ۳۰ سال بود که پیگیر تحقق این مهم بودند، چرا که فاصله آنها با مرکز استان زیاد است، بنابراین با پیگیری‌های صورت‌گرفته محقق شد و در کنار آن زمین لازم برای احداث فوریت‌های پزشکی را نیز تامین کردیم و اقدامات اولیه انجام شد.

    وی افزود: چند مطالعه در حوزه راه نیز انجام شد، همچنین برای سالن ورزشی این منطقه امسال با استفاده از اعتبارات نماینده، استانی و ملی مبالغی را قرار دادیم تا بعد از سال‌ها محقق شود.

    توسلی گفت: در بخش شیرین سو در حال احداث راهدارخانه هستیم که زمین آن تامین شده و تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین ناحیه صنعتی این منطقه که از سال ۱۳۸۵ معطل مانده بود، آماده‌سازی شده و بخش برق آن تامین و آسفالت این مسیر انجام و محوطه‌سازی و قطعه‌بندی نیز شده است و آماده سرمایه‌گذاری است، ضمن اینکه پیگیر هستیم یک پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت برق هم در آن منطقه احداث کنیم که از مصوبات سفر رئیس جمهور است و در این زمینه در حال مطالبه از وزارتخانه‌های صمت و نیرو هستیم تا زودتر به نتیجه برسد، چرا که این منطقه با کمبود برق مواجه است.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: همچنین پیگیر اخذ ماده ۲۳ برای مسیر کبودراهنگ به سوباشی هستیم که جزء مسیرهای بسیار مهم این منطقه است و مطالعات اولیه آن انجام شده و پیگیر هستیم تا از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبار شود.

    عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی بهار از دیگر اقداماتی بود که بعد از سال‌ها که از این مطالبه گذشته بود، محقق شد و به مرحله بهره‌برداری رسید.

     

    پیگیری تکمیل آزادراه بین‌المللی استان همدان

    احمدحسین فلاحی در بیان اقداماتی که اخیرا در جهت بهبود وضعیت حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: ما در حال پیگیری تعدادی از پروژه‌های عمرانی هستیم، چرا که استان همدان با معضلاتی در این حوزه دست و پنجه نرم می‌کند که از جمله آنها کنارگذر غربی همدان است که ضمن اینکه از چندین استان در این مسیر تردد می‌شود، آزادراه کربلا نیز از اینجا عبور می‌کند، کمااینکه متاسفانه امسال زائران در ترافیک داخل شهر همدان گیر افتادند، بنابراین این آزادراه یک مسیر بین‌المللی محسوب می‌شود که ماه‌ها معطل مانده بود، بنابراین این پروژه را راه‌اندازی کردیم و در سفر رئیس جمهور نیز قرار شد ۸۰۰ میلیارد به این پروژه تخصیص داده شود اما تاکنون تنها ۳۰ میلیارد پرداخت شده است.

    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای تحقق این امر مجبور شدیم مکاتبه‌ای با وزیر راه و شهرسازی داشته باشیم، کما اینکه حدود ۴۰ نفر از نمایندگان نیز زیر این نامه را امضا کردند تا هر چه سریعتر در خصوص تکمیل آن، اقدامات لازم صورت گیرد.

    وی تصریح کرد: معضل دومی که در این منطقه بر زمین مانده است درخصوص ایستگاه راه آهن همدان است که پیگیر شدیم و باید ۱۰۰ میلیارد برای آن پرداخت می‌شد که مبلغ ناچیزی تاکنون به آن اختصاص یافته است و علی رغم اینکه از سال ۹۶ راه آهن این منطقه افتتاح شده است، اما هنوز ایستگاه در خور شأن مردم ندارد و مردم به صورت پراکنده در اطراف ایستگاه منتظر می‌مانند تا سوار قطار شوند یا وقتی از قطار پیاده می‌شوند نیز امکاناتی در اختیار ندارند. از سوی دیگر جاده دسترسی به ایستگاه راه آهن از دیگر مشکلات این منطقه است، کما اینکه دستور لازم در این زمینه را از وزیر راه و شهرسازی اخذ کردیم، چرا که متاسفانه جاده دسترسی به ایستگاه راه آهن همدان، خطرناک بوده و تصادفات زیادی در آن رخ می‌دهد و امکانات لازم برای تردد در آن وجود ندارد.

    فلاحی خاطرنشان کرد: در شهرستان فامنین نیز علی‌رغم اینکه مدت ۶ سال است قطار از این شهر عبور می‌کند، اما متاسفانه ایستگاه قطار ندارد و مردم مجبور هستند ۵۰ کیلومتر مسیر را طی کنند تا در همدان سوار قطار شوند و حتی برای پیاده شدن مسافران نیز این مشکل وجود دارد، بنابراین در این رابطه به وزیر راه و شهرسازی تذکر دادیم.

    وی افزود: البته در کنار این موارد موضوع خط سریع‌السیر قطار را نیز با شرکت مربوطه دنبال کردیم، کما اینکه حدود ۹ جلسه با وزیر راه و شهرسازی، معاون اجرایی رئیس جمهور و مسئولان شرکت مربوطه برگزار شد و مسیرهای سرمایه‌گذاری را به آنها معرفی کردیم تا بتوانند از طریق (بی او تی) انجام دهند تا گرفتار فاینانس و لایحه بودجه سالانه نشویم که اگر محقق شود، مسیر تردد مردم از تهران تا همدان یک ساعت خواهد بود.

    سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، خاطرنشان کرد: در زمان بررسی برنامه هفتم توسعه نیز پیشنهاد دادم که دولت موظف شود خط سریع‌السیر تهران- مشهد- کرمانشاه را پیگیر باشد که معنای واقعی حرم در حرم است و می‌تواند در ایام اربعین و سایر اوقات تعطیل جاده‌ها را خلوت کند و افرادی که بخواهند از مشهد به منظور مشرف شدن به عتبات عالیات به مرز خسروی حرکت کنند، می‌توانند در کمتر از ۵ ساعت با امن‌ترین و سریعترین وسیله نقلیه این مسیر را طی کنند، بنابراین جلسات زیادی در این خصوص برگزار شده و از بُعد زمین‌شناسی گزارش لازم ارائه شد تا در مراحل اجرای این پروژه از نظر فروچاله‌ها با مشکلی مواجه نشوند.

    وی افزود: ایجاد منطقه خشک در کنار این خط سریع‌السیر که آن را به یک منطقه ویژه اقتصادی تبدیل می‌کند، از دیگر موضوعاتی است که پیگیری می‌کنیم، کما اینکه پیشنهاد دادیم در این زمینه سرمایه‌گذاری شود، همچنین مذاکراتی با وزیر صمت داشتیم و در نهایت درخواست شد نشستی با حضور وی و مسئولان شرکت‌های مربوطه برگزار شود تا بتوانیم از این ظرفیت‌‎ استفاده کنیم.

    فلاحی با بیان اینکه در رابطه با پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری که پیش از این یکی از شرکت‌های هایتک را در این زمینه به همدان دعوت کرده بودیم، متاسفانه زمین لازم در اختیار آنها قرار نگرفت تا جاییکه منصرف شدند، گفت: ما بحث توربو شارژر و تربیت ۶۰۰ نفر از دانشجویان را در دستور کار داشتیم و با دعوت از روسای دانشگاه‌ها، مسئولان اجرایی بانک‌ها، استانداری، فرمانداری و شهرداری به دنبال این بودیم که یک توسعه علمی و تجاری در استان صورت گیرد. همچنین توسعه مباحث میان رشته‌ای به منظور اشتغالزایی برای دانشجویان به گونه‌ای که به معنای واقعی وارد بازار کار شوند را پیگیری کردیم، اما این طرح به دلیل عدم اعطای زمین با مشکل مواجه شد.

    وی افزود: رفع مشکل تامین مسکن برای مردم از دیگر موضوعاتی بوده که در حال پیگیری آن هستیم، چرا که استان همدان به لحاظ برخورداری از مسکن در آخر لیست استان‌ها قرار گرفته است، ضمن اینکه در شهر همدان حدود ۲۷ هزار پرونده برای مسکن ملی تشکیل شده اما هنوز مسکنی به مردم تحویل داده نشده است و اگر امسال پروژه‌های ستاد اجرایی و بنیاد مسکن تکمیل شود، شاید بتوان ۲ هزار واحد را به مردم تحویل داد. ما در این راستا از سرمایه‌گذاران دعوت کرده و آنها را به مسئولان اجرایی و ارشد استان معرفی کردیم تا از این ظرفیت استفاده کنند، اما متاسفانه تاکنون از آن استقبالی نشده است.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده از ۱۴۰ هکتار زمین دولتی در کنار فرودگاه همدان ۹۰ هکتار را وارد فاز مسکن ملی کردند تا حدود ۱۱ هزار واحد مسکن در آنجا ساخته شود.

    عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: برای ساماندهی حواشی شهر که یکی از مصوبات سفر رهبری در سال ۸۳ بوده و تاکنون زمین مانده بود، مذاکراتی با قرارگاه خاتم داشتیم و جلسات مشترکی با حضور مسئولان این قرارگاه، شورای شهر و شهرداری برگزار شد و همچنان پیگیر هستیم اگر شهرداری یا استانداری زمین را به قرارگاه خاتم اهدا کنند، این مهم محقق شود و خانه‌هایی که در بستر رودخانه‌ها ساخته شده است را بتوان اصلاح کرد.

     

    ارتقای دهستان بقراطی به بخش

    حسن لطفی در خصوص اقداماتی که در پیگیری مطالبات مردم حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: کار شاخصی که در حوزه انتخابیه انجام دادیم، اخذ ۹۵ میلیارد تومان تسهیلات ماده ۵۶ برای احیای قنوات و کانال‌ها بود، چرا که حدود ۶۶ قنات در حال اجرا داریم که تا دو ماه آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسند، همچنین احداث حدود ۴۷ رشته کانال آبرسانی نیز در حال انجام است.

    نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ارتقای دهستان بقراطی به بخش که از سال ۷۳ یکی از مطالبات مهم مردم این منطقه بوده به ویژه ساکنان بخش سردرود که با جدیت تحقق این امر را پیگیری می‌کردند، محقق شد، همچنین ارتقای دهستان بقراطی به بخش بابا نظر را داشتیم که در پی آن مرکز دهستان بقراطی در منطقه سردرود در بخشداری ارتقا یافت.

    وی تصریح کرد: در حوزه پروژه‌های عمرانی نیز گاوداری ۶ هزار رأسی سازمان تامین اجتماعی امسال به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین خانه امید بازنشستگان شهرستان رزن نیز به مرحله بهره‌برداری رسیده است. از سوی دیگر احداث بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی رزن و درمانگاه در ۴ روستای این منطقه از دیگر اقداماتی بود که انجام شده و به زودی افتتاح خواهند شد.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: احداث مدرسه ۹ کلاسه روستای ملابداغ، مدرسه ۹ کلاسه رزن، مدرسه ۱۴ کلاسه مسکن ملی قروه، مدرسه روستای گلستان، مدرسه روستای منوچهر، مدرسه روستای حکان و مدرسه روستای سرله از دیگر پروژه‌های عمرانی فعال است و بخشی از آنها امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: اجرای فاز یک بهسازی و آسفالت معابر روستایی رزن و درگزین از دیگر اقدامات انجام شده است، کما اینکه در این زمینه رتبه اول استان را کسب کردیم. از سوی دیگر تامین اعتبار برای گسترش پهنای باند به منظور افزایش سرعت اینترنت و ارتقای سیستم ارتباطات در رزن و درگزین و اتصال اکثر روستاهای این منطقه به فیبر نوری و تجهیز آنها به اینترنت ۴G از دیگر اقدامات انجام شده است.

    عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در حوزه بهداشت و درمان، اعتبارات مطلوبی تخصیص داده شد و ۶ فوریت پزشکی در این منطقه به بهره‌برداری رسید، کما اینکه در هر کدام از آنها ۷ نفر مشغول به کار شدند و به صورت شبانه‌روزی به مردم خدمات ارائه می‌دهند، همچنین به غیر از درمانگاه تامین اجتماعی، تعداد ۳۰ درمانگاه و خانه بهداشت نیز در این منطقه راه‌اندازی شده است./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=10050

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس