×

بهره‌گیری از تفکر شهدا راهکار رفع مشکلات جامعه است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: شهدا و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، با توکل به خدا، همدلی، وحدت و تفکر انقلابی پیروز شدند و امروز باید برای حل مشکلات جامعه، این تفکر شهدا را الگو قرار داده و در مسیر پیروزی حرکت کنیم.

  • 26 اردیبهشت 1402
  • 0
  • بهره‌گیری از تفکر شهدا راهکار رفع مشکلات جامعه است

    به گزارش مجلس فوری، سردار محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شامگاه دوشنبه در یادواره ۶۶ شهید والامقام مسجد امام جعفر صادق(ع) شهرستان ملایر اظهار داشت: شهدا برای پیروزی اسلام و انقلاب به ندای امام راحل لبیک گفتند و با همین تفکر جلو رفتند و از تمام هستی خود گذشتند.

    وی مبارزه با اهداف اسلام و پیاده کردن احکام قرآن و دین خدا را عامل مهم موضع‌گیری دشمنان و کفار از ابتدای اسلام تاکنون در مقابله با پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) و نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: امروز باید فرهنگ ایثار و شهادت، خدا محوری و مبانی دین مبین اسلام را بیش از گذشته برای نسل جوان تبیین کنیم.

    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اصلی‌ترین محور تفکر اسلامی را ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان و زورگویان دانست و با اشاره به مبارزات انقلابی رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره)، بیان کرد: زمانی‌که بزرگترین سیاستمداران جهان وابسته به ابرقدرت‌ها بودند، امام راحل همه وجود، هستی و قدرت خود را از آن خدا دانست و با توکل به خدا بر رژیم پهلوی فائق آمد و انقلاب پیروز شد.

    سردار کوثری افزود: امام راحل باور داشت قدرت لایزال تنها خدا است و ما بقی قدرت‌ها پوشالی است و با همین تفکر انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

    وی با اشاره به جنگ نابرابر هشت ساله دشمنان علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی، تاکید کرد: رزمندگان ما با تاسی از امام حسین(ع) و گوش به فرامین رهبری به مقابله با دشمن برخاستند و با توکل بر خدا در عملیات‌های پی در پی دشمنان را شکست دادند.

    فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: تفکری که شهدا با آن به پیروزی رسیدند، امروز نیاز همه ما به این تفکر است و چنانچه با اعتماد به خدا پیش برویم، خدا نیز کمک کرده و مشکلات‌مان حل خواهد شد.

    سردار کوثری تربیت در مکتب امام حسین(ع) و کربلا را نقطه طلایی شهدا دانست و گفت: ما قبول داریم که مشکلات به ویژه در حوزه اقتصادی وجود دارد، اما شهدای ما اهل بهانه‌گیری نبودند و نمی‌گفتند امکانات نیست و با دست خالی جلو رفتند و با توکل به خداوند، رعب و وحشتی عجیب در دل دشمن انداختند.

    وی با بیان اینکه شهدا به دانشگاه جنگ یا دفاع ملی نرفته بودند، افزود: آنها تنها انگیزه الهی داشتند و به پیروزی رسیدند که نمونه بارز آن فتح خرمشهر بود.

    گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند بیشتر بخوانید: گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند

    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عظمت شهدا و دوران دفاع مقدس نباید فراموش شود و نباید فراموش کنیم که در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب چه مشکلاتی در حوزه نظامی، سیاسی و اجتماعی داشتیم و امروز در این حوزه‌ها به ویژه در حوزه نظامی به چه توانمندی‌هایی رسیده‌ایم.

    سردار کوثری یادآور شد: با پیشرفت‌ها و موفقیت های کشورمان در بعد نظامی، امروز دشمن جرات نمی‌کند کوچکترین تحرکی به کشور و مردم ما داشته باشد.

    سردار کوثری گفت: کشورهای مسلمان و محورهای مقاومت همچون حزب‌الله و مردم مظلوم فلسطین این ایستادگی و مقاومت را از تجربه و تفکر هشت سال دوران دفاع مقدس ما الگو گرفته‌اند.

    در این مراسم حاضران در سوگ شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مکتب شیعه با مداحی اهل بیت(ع) و سینه‌زنی عزاداری کردند.

    شهرستان ملایر یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

    منبع: ایرنا

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=3599

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس