×

بهره‌برداری از پروژه پمپاژ فاضلاب شهری دورود تا پایان تیر ماه

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان تیرماه پروژه پمپاژ فاضلاب شهری دورود به بهره‌برداری می‌رسد و فاضلاب انسانی سطح شهر جمع و از طریق سقلی عبور می‌کند.

  • 22 تیر 1402
  • 0
  • بهره‌برداری از پروژه پمپاژ فاضلاب شهری دورود تا پایان تیر ماه

    به گزارش صبح مجلس، حسین گودرزی اظهار کرد: در شهرستان ازنا شرکت بزرگ فولاد و ذوب آهن را داریم که شاید بزرگترین صنعت لرستان است.

    وی ادامه داد: این صنعت مشکلات حقوقی پیدا کرده بود و در سه سال گذشته پیگیری‌هایی انجام شده و با حضور آیت‌الله رئیسی در منصب رئیس قوه قضاییه در استان مصوباتی در رابطه با این شرکت داشتیم و در حال حاضر بالای ۱۰۰ نفر در حال راه اندازی این شرکت هستند.

    گودرزی بیان کرد: فولاد تکنیک که صنعت بزرگی است پای کار آمده و در آستانه جذب چند صد نیرو است.

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در شهرستان دورود نیز فاز چهار کارخانه سیمان را داشتیم که در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد در سال ۸۷ کلنگ‌زنی شد که پیشرفت آن هنوز به ۲۰ درصد نرسیده بود و دلیل آن‌ها این بود که صنعت سیمان اشباع شده و مقاومت‌هایی نیز در شهرستان بود که باید همین را ادامه بدهند در جلساتی به جمع‌بندی رسیدیم که کارخانه تولید آهک هیدراته را که نیاز کشور بوده و از خانواده سیمان است و چندین برابر اشتغال‌زایی دارد را راه‌اندازی کنیم.

    وی افزود: در حال حاضر مناقصه بخش ساختمانی فاز چهار سیمان دورود انجام شده و مناقصه بخش تولیدی نیز در حال انجام است که به زودی شروع به کار می‌کند.

    فرهنگ حمایت از دانش بنیان‌ها در کارشناسان ادارات دولتی ایجاد شود بیشتر بخوانید: فرهنگ حمایت از دانش بنیان‌ها در کارشناسان ادارات دولتی ایجاد شود

    گودرزی تصریح کرد: در شهرستان دورود یک پروژه فاضلاب داشتیم که سطح آب‌های زیرزمینی آن بالاست و امکان حفر چاه جذبی در آن وجود ندارد، تمام جمعیت شهر دورود که حدود ۱۵۰ هزار نفر است لوله‌گذاری شده و در وسط شهر به رودخانه تیره ریخته می‌شود که از آن طریق خارج شود.

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سدهای مروک و کمرصالح را داریم که سد کمرصالح آورده سد مروک را تقریباً به هیچ تبدیل کرده است بنابراین این فاضلاب انسانی در وسط شهر جاری بوده و بوی نامطبوع ان مردم را آزار می داد که در این رابطه از وزیر سؤال کرده و قانع نشدیم تا اعبتار گذاشت و یک ایستگاه پمپاژ در منطقه عزت‌آباد راه‌اندازی کرده و همزمان کل شهر را لوله‌گذاری کردند که طبق قولی که دادند تا پایان تیرماه این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و فاضلاب انسانی سطح شهر جمع می‌شود و از طریق سقلی عبور می‌کند.

    منبع:ایسنا 

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=7109

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس