×

بنزین یارانه ای خودرو ۱۵۰۰ و بنزین هواپیما لیتری ۶۰۰ تومان است

بنزین یارانه‌ای خودرو در کشور، ۱۵۰۰ تومان است در حالیکه ایرلاین ها بنزین مورد نیاز هواپیماهای خود را لیتری ۶۰۰ تومان دریافت میکنند.

  • ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
  • ۰
  • بنزین یارانه ای خودرو ۱۵۰۰ و بنزین هواپیما لیتری ۶۰۰ تومان است

    به گزارش مجلس فوری، بنزین مورد نیاز خودروها به صورت یارانه ای ۱۵۰۰ تومان و آزاد ۳۰۰۰ تومان است و این در حالی است که ایرلاین ها در کشور بنزین مورد نیاز هواپیما های خود را که مرغوب ترین نوع بنزین نیز هست، لیتری ۶۰۰ تومان دریافت میکنند.

    این یارانه بالای بنزین هواپیما در کشور در حالی است که مسئولین همواره برای توجیه افزایش قیمت بنزین خودروها در کشور عنوان می‌کنند که یک لیتر بنزین از یک لیتر آب معدنی در کشور ارزان تر است.

    مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مجلس فوری، با اشاره به قیمت پایین بنزین هواپیما در کشور، گفت: مشکلات و هزینه های ایرلاین ها در کشور ما دلایل مختلفی دارد.

    وی ادامه داد: یکی از مشکلات ایرلاین ها در کشور ما این است که ما در خطوط هوایی خود از سیستم ترکیبی بار و مسافر بهره نمی بریم و تنها جابجایی مسافر را در حمل و نقل هوایی خود به صورت عمده داریم.

    عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در کنار این موضوع، ما با گسترش صنعت توریست و هتلداری می توانیم درآمد زیادی را در حوزه خطوط هوایی داشته باشیم که در این حوزه نیز ضعف‌های جدی وجود دارد.

    یوسفی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات می‌بینیم که در کشورمان بیش از ۲۰ ایرلاین وجود دارد، در حالی که در کشورهای پیشرفته تنها دو یا سه ایرلاین وجود دارد، برخی از ایرلاین های کشور تنها دو هواپیما دارد و این یعنی اینکه این ایرلاین هزینه های یک ایرلاین را دارد اما درآمد چندانی ندارد.

    وی افزود: واقعیت این است که تنها ۱۲ ایرلاین مجهز به سیستم یخچال دار برای جابجایی بارهای مواد غذایی در کشور هستند و عملاً ما نمی توانیم از این امتیاز با وجود شرایط خاص جغرافیایی کشورمان بهره مند شویم ایرلاین های ما از درآمدهای این بخش محروم هستند.

    عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در کنار این مشکلات افزایش قیمت ارز در کشور نیز شرایط سختی را به این ایرلاین ها تحمیل کرده است و درحالی که درآمدهای آنها افزایش چندانی نداشته برای پرداخت هزینه های نگهداری، حقوق و دستمزد کارگران هزینه‌های زیادی را تقبل کرده‌اند.

    یوسفی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در کشوری مانند ترکیه مسافران داخلی و از آن حتی با ضرر برای اعلان ها جابجا می شوند و هزینه بلیط آنها پایین است اما هزینه های ایرلاین ها از محل جذب توریست و هتلداری و سیستم ترکیبی حمل و نقل بار و مسافر تامین و جبران می شود.

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=4089

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس