×

برنامه هفتم مسئله محور است/ در این برنامه به مسائل مهم کشور توجه شده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از نقاط قوت مهم برنامه هفتم، آن است که این برنامه، مسئله محور است و در آن، مسائل اولویت‌دار کشور به صورت پروژه‌ای در نظر گرفته شده است.

  • ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۷
  • ۰
  • برنامه هفتم مسئله محور است/ در این برنامه به مسائل مهم کشور توجه شده است

    علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با صبح مجلس، گفت: یکی از نقاط قوت مهم برنامه هفتم، این است که برخلاف برنامه‌های توسعه قبلی که یک مجموعه ای از مسائل کشور را جمع می‌کردند و آنها را اولویت بندی نمی کردند، برنامه هفتم مسئله محور است و مسائل اولویت‌دار کشور را به صورت پروژه‌ای در نظر گرفته است و به راه‌حل آنها پرداخته است که این موضوع یکی از اتفاقات خوبی است که برای اولین بار در یکی از برنامه‌های توسعه صورت گرفته است.

    وی بیان کرد: یکی دیگر از نقاط قوت برنامه هفتم این است که در این برنامه، از بلندپروازی های رویاگونه و غیر قابل دسترسی، پرهیز شده است، معمولاً در برنامه‌های توسعه قبلی، نکاتی مطرح می شد که خیلی بلندپروازانه و انجام نشدنی بود و یکی از علت‌هایی که باعث می‌شد برنامه‌های توسعه قبلی، تا حدود زیادی تحقق پیدا نکنند، همین مسئله بود که آن برنامه‌ها را متناسب با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور، تنظیم نمی کردند که در برنامه هفتم، از این مسئله پرهیز شده است.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین در برنامه هفتم درخصوص کاهش تورم و کنترل نقدینگی، ایده‌های بسیار خوبی داده شده است، ما نباید جلوی رشد نقدینگی را بگیریم بلکه باید آن را به سمت تولید هدایت کنیم، یعنی رشد منطقی نقدینگی باید به سمت تولید برود که به این موضوع نیز در برنامه هفتم، توجه ویژه‌ای شده است.

    عنابستانی در ادامه بیان کرد: این نکات نشان می‌دهند که دولت عزم خود را در طی برنامه هفتم جزم کرده است که آن نقاط اشکال داری که در فرآیند حکمرانی ما، در ساختار اداری ما و در سایر حوزه‌ها، وجود دارد را برطرف کند.

    وی افزود: برنامه هفتم، مساعدت ویژه مجلس را نیز نیازمند است، و باید این شجاعتی که دولت در اصلاحات مختلف فرآیندی در برنامه هفتم، به خرج داده است را تحسین کرده و سعی کنیم که ما آن شجاعت را نگیریم بلکه آن را تقویت کنیم تا این هم افزایی دولت و مجلس باعث بروز یک تغییرات مثبتی در فرآیند اداره کشور شود.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در انتها بیان کرد: در مجموع می‌توان گفت برنامه‌ای که دولت نوشته است قابل دفاع است و برنامه مناسبی است و اگر در جاهایی هم نقص‌هایی داشته باشد، مجلس شورای اسلامی، تلاش خواهد کرد که این نقص‌ها برطرف و اصلاح کند.

    انتهای پیام

     

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=6898

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس