×

بررسی فعالیت هلدینگ کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان در بخش های زراعی، باغی و دامپروری

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس،گفت: فعالیت های خوبی در زمینه محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی داشته اند و در جنوب کرمان تولید و پرورش بز نژاد مورسیا راه اندازی شده که نژادی اسپانیایی است و شیر و گوشت با کیفیتی دارد و پنیر حاصل از شیر آن عمدتا صادر می‌شود.

  • 21 خرداد 1402
  • 0
  • بررسی فعالیت هلدینگ کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان در بخش های زراعی، باغی و دامپروری

    به گزارش نمایندگان، ذبیح الله اعظمی ساردوئی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۲۱ خردادماه) کمیسیون متبوع خود، گفت: در نشست امروز  رجایی مدیر عامل هلدینگ کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان گزارشی از اقدامات این مجموعه در زمینه های مختلف مانند دامپروری، تولید شیر، گوشت، تخم مرغ، تولید خوراک دام و همچنین تولید محصول با مصرف حداقل مواد خشک، تولید نهاده‌های دامی، توسعه ارقام مختلف گردو و سیب دیرگل، پسته،بادام وخرما  ارائه کرد.

    نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هرساله به دلیل سرمازدگی باغات سیب کشور با خسارت‌ بسیار سنگینی مواجه می‌شوند که تولید سیب و گردو دیرگل در زمینه جلوگیری از آن کمک بسیار زیادی می‌کند، ادامه داد: هلدینگ کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان در حوزه تولید محصولات گلخانه‌ای نیز فعالیت می‌کند که در این خصوص نیز گزارشی ارائه شد.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عمده فعالیت هلدینگ کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان در زمینه کشاورزی هوشمند در حوزه آبیاری بوده است، عنوان کرد: این هلدینگ در زمینه کشت فراسرزمینی نیز فعالیت مشارکتی خود را دارد و درحال حاضر ۲۶ هزار هکتار اراضی در کشورهای مختلف از جمله روسیه و برزیل در اختیار گرفته که ۲ هزار و پانصد هکتار آن در  روسیه است.

    وی با بیان اینکه هلدینگ کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان در زمینه کشت قراردادی نیز اقداماتی داشته است، گفت: فعالیت های خوبی در زمینه محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی داشته اند و در جنوب کرمان تولید و پرورش بز نژاد مورسیا راه اندازی شده که نژادی اسپانیایی است و شیر و گوشت با کیفیتی دارد و پنیر حاصل از شیر آن عمدتا صادر می‌شود.

    اعظمی با تاکید بر اینکه هلدینگ کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان برنامه هفتم توسعه را در زمینه کشاورزی و دامپروری بررسی و پیشنهاداتی ارائه شد که برخی از آنها مورد تایید کمیسیون قرار گرفت، تصریح کرد: این انتظار وجود دارد که این هلدینگ  در زمینه امنیت غذایی و پیشبرد امورات کشاورزی با دولت همکاری داشته باشد. متاسفانه در حوزه تولید بذر هیبرید سبزی و صیفی و هوشمندسازی، اقدام پژوهشی اصلاح نژاد و صنایع تبدیلی فعالیتی قابل قبولی نکرده اند.

    گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند بیشتر بخوانید: گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند

    سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مقرر شد طی هفته آینده مسئولین هلدینگ کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های توسعه‌ای به کمیسیون کشاورزی ارائه کنند.

    منبع:خانه ملت 

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=5113

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس