×

برخی پیشنهادات برای مهار تورم تولید را زمین گیر می کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:اگر می خواهیم موضوع تورم را به صورت زیرساختی حل و فصل کنیم باید شکاف بین تقاضای کل و عرضه کل در اقتصاد کشور را پُر کنیم.

  • 23 اردیبهشت 1402
  • 0
  • برخی پیشنهادات برای مهار تورم تولید را زمین گیر می کند

    به گزارش نمایندگان، مهدی طغیانی با اشاره به ریشه مشکلات تورمی در اقتصادی ایران بیان کرد: ما در بحث تورم دچار مشکل چند دهه شکاف و فاصله بین تقاضای کل و عرضه کل هستیم.

    وی با اشاره به ناترازی ایجاد شده بین فاصله تقاضای کل و عرضه کل در اقتصاد کشور، اظهار کرد: این ناترازی امروز خود را در بودجه دولت و سیاست های ارزی نشان می دهد لذا ما ناچاریم برای پر کردن این فاصله یا استقراض و یا به سراغ واردات برویم و مصرف و تقاضای بالا برای سرمایه گذاری را با واردات انباشته تامین کنیم.

    طغیانی با بیان اینکه ما در تمامی این سالها کسری بودجه داشتیم،بیان کرد:همواره این شرایط یا به بازار ارز فشار و یا ما را در حوزه تورم دچار مشکل کرده است.

    این نماینده مجلس تاکیدکرد: راهکار در این بخش همانی  است که در شعار سال در نظر گرفته شده است یعنی مهار تورم در عین رشد تولید؛  ما باید آن فاصله بین تقاضای کل و عرضه کل  در اقتصاد ایران را پر کنیم.

    گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند بیشتر بخوانید: گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند

    این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:اگر می خواهیم موضوع تورم را به صورت زیرساختی حل و فصل کنیم باید شکاف بین تقاضای کل و عرضه کل در اقتصاد کشور را پُر کنیم.

    وی با بیان اینکه ما باید شعار رشد تولید و مهار تورم را با هم ببینیم، بیان کرد: برخی اوقات بنده مشاهده می کنم که یکسری اقداماتی پیشنهاد می شود که مهار تورم در آن لحاظ شده است اما تولید را زمین گیر می کند و یا برخی پیشنهادات برای تولید خوب است و اما از سویی دیگر تورم زا است.بنابراین ما باید رشد تولید و مهار تورم  را با هم ببینیم و ملزومات آن را تامین کنیم.

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=3448

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس