×

برخی بانکها، ترازنامه قابل دفاعی ندارند/بانک مرکزی برخورد فعالی با بازار ارز دارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی تلاش دارد به عنوان یک عنصر فعال در حوزه های ارزی و پولی ورود کند و سیاست هایش، سیاست های انفعالی نباشد.

  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
  • ۰
  • برخی بانکها، ترازنامه قابل دفاعی ندارند/بانک مرکزی برخورد فعالی با بازار ارز دارد

    به گزارش نمایندگان، جعفر قادری با اشاره به شرایط ارزی موجود و راهکارهای تثبیت بازار ارز و سیاست های بانک مرکزی در این بخش بیان کرد: بانک مرکزی سعی دارد تا برخورد فعالی با بازار ارز داشته باشد. همچنین بانک مرکزی تلاش دارد به عنوان یک عنصر فعال در حوزه های ارزی و پولی ورود کند و سیاست هایش، سیاست های انفعالی نباشد.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیاست های بانک مرکزی به نحوی است که قبل از اینکه بخواهد به تحولات بازار عکس العمل نشان دهد، وارد عمل شده و این جهت گیری، جهت گیری درستی است.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته شاید ایرادات و اشکالات جزئی در کار بانک مرکزی باشد ولی اینکه بانک مرکزی سعی می کند هم بازار داخلی و خارجی ارز را مد نظر قرار داده و ناترازی در حوزه های ارزی و ریالی را به اشکال مختلفی تحت کنترل  و از ظرفیت گزیر (رسیدگی به ناترازی)، مشکل بانکهای مسئله دار را حل کند، مفید فایده بوده است.

    وی با بیان اینکه برخی از بانکها نمی توانند افزایش سرمایه داده و ترازنامه آنها، ترازنامه قابل دفاعی نیست، بیان کرد: اینکه بانک مرکزی اجازه نمی دهد این بانکها اضافه برداشتی داشته و اضافه برداشت های سیستم بانکی منجر به افزایش حجم نقدینگی شود، جهت گیری های درستی است و امیدواریم باعث پیشرفت کار شود.

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=3487

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس