×

برای حضور کودکان در مساجد باید از مدارس شروع کنیم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برای حضور کودکان در مساجد باید اولیای مدارس برنامه های ویژه تدارک ببینند، گفت: حضور کودکان در مساجد درس زندگی، دین داری و دین مداری را به آنها می دهد.

  • 4 تیر 1402
  • 0
  • برای حضور کودکان در مساجد باید از مدارس شروع کنیم

    به گزارش مجلس فوری، محمدرضا احمدی سنگری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخصوص نهضت بازگشت به مسجد گفت: برای اینکه جوانان و نوجوانان مان به مسجد روی بیاورند و این مکان را مامن خودشان قرار دهند باید از مدارس شروع کنیم. معلمان باید دانش آموزان را تشویق به حضور در مسجد و شرکت در برنامه های آن کنند. باید بخشی از کلاس های قران و معارف و نماز جماعت ها را در مساجد برگزار کنند. در طول هفته چند برنامه متنوع در مساجد به همت اولیای مدارس تدارک دیده و برگزار شوند.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اولیای مدارس باید با کمک خانواده ها؛ کودکان را برای ثبت نام در کانون های فرهنگی هنری مساجد و همچنین بسیج تشویق کنند چرا که این دو نهاد برنامه های متنوعی برای دانش آموزان در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی دارند و قطعا با حضور کودکان در این برنامه ها اوقات فراغت آنها پر خواهد شد و دیگر وقتی برای حضور در فضای مجازی ندارند.

    وی تاکید کرد: شاید کودکان در ابتدا درکی از این حضور نداشته باشند اما قطعا این حضور اثرات بسیار خوبی در رفتار آنها خواهد داشت. معلمان می توانند برای اینکه کودکان را تشویق کنند بگویند شما به کدام مساجد می روی تا ما نیز در آن مسجد حضور پیدا کنیم. حضور کودکان در مساجد یعنی قالب سازی نسل آینده این کشور یعنی اینکه آنها و زندگی شان در معرض آسیب های اجتماعی قرار نخواهد گرفت.

    وی خاطرنشان کرد: حضور در مساجد درس زندگی، بندگی، دین داری و دین مداری را به کودکان می دهد و قرار گرفتن در محیط مسجد قطعا اثر وزنی بر آنها خواهد گذاشت.

    گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند بیشتر بخوانید: گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند

    منبع: شبستان

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=6128

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس