×

بحران‌هایی که در برنامه هفتم توسعه مغفول مانده‌اند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، ضمن تشریح بحران‌هایی که در برنامه هفتم توسعه مغفول مانده‌اند گفت: مسئولان بجای اظهارنظر پیرامون وجود بحران‌ها در قالب مفاهیم انتزاعی باید برای رفع آنها برنامه‌های زمان‌بندی شده داشته باشند که نتیجه آن قطعا بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهد بود.

  • ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
  • ۰
  • بحران‌هایی که در برنامه هفتم توسعه مغفول مانده‌اند

    به گزارش صبح مجلس، حسن لطفی با انتقاد از عدم توجه مسئولان به ارائه راهکار در برنامه هفتم توسعه برای برون‌رفت از بحران‌ها و چالش‌های اساسی کنونی کشور، گفت: متاسفانه تاکنون بحران‌های کشور که زمینه‌ساز سایر بحران‌ها می‌شوند شناسایی نشده یا در حد عناوین باقی مانده‌اند و برای برون‌رفت از آنها برنامه‌ریزی صحیحی صورت نگرفته است.

    نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون در کشور بحران‌هایی نظیر آب، یارانه‌های پنهان، فساد اداری، فقر مطلق، آسیب‌های اجتماعی و نبود آمار وجود دارد اما برای برون‌رفت از این بحران‌ها هیچ راهکاری در برنامه هفتم توسعه ارائه نشده است.

    وی تصریح کرد: تعدد قوانین از دیگر بحران‌هایی است که در حوزه تقنین وجود دارد چرا که در هر دوره از مجلس تعدادی عناوین به قوانین افزوده شده است اما مجریان اهتمامی برای اجرای آنها نداشته‌اند.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: وضعیت ارائه تسهیلات و تضامین از سوی بانک‌ها از دیگر بحران‌های موجود در کشور است کما اینکه سالانه هزاران میلیارد تومان تسهیلات توسط پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها دریافت می‌‍شود و مدت ۶ سال است که برای استمهال آنها در بودجه سنواتی تمدید می‌شود اما اگر کشاورزان یا کارمندان از تسهیلات بانکی استفاده کنند هیچ مهلتی به آنها داده نشده و در مدت زمان تعیین شده باید نسبت به بازپرداخت تسهیلاتشان اقدام کنند.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آنچه مسلم است مسئولان نباید در اظهارنظرهایشان پیرامون وجود بحران‌ها تنها ذهن مردم را با مفاهیم انتزاعی درگیر کنند و لازم است برای رفع این بحران‌ها برنامه‌های زمان‌بندی شده داشته باشند که نتیجه آن قطعا بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهد بود.

    منبع:خانه ملت 

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=7190

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس