×

با چین و روسیه قرارداد می‌بندیم/ در حوزه نفت سرمایه‌گذاری می‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما باید تولید انرژی را افزایش دهیم. در همین راستا قرار است قراردادی با چین و روسیه منعقد شود.

  • 9 بهمن 1401
  • 0
  • با چین و روسیه قرارداد می‌بندیم/ در حوزه نفت سرمایه‌گذاری می‌شود

    مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مجلس فوری، با اشاره به اینکه ما به لحاظ ذخایر هیدروکربوری چه گاز و چه نفت و از نظر میزان ذخایر و میزان برداشت ذخایر خوبی داریم، اظهار داشت: با توجه به نرخ برداشت و میزان ذخایر هیدروکربوری باید گفت که ما بالاترین میزان ذخایر هیدروکربوری دنیا را داریم.

    وی ادامه داد: نرخ برداشت ما هم به گونه ای است که پیش بینی ها نشان می دهد ایران برای سال‌های طولانی می تواند از انرژی فسیلی استفاده کند، این در حالی است که بسیاری از کشورهای دیگر چنین امکانی را ندارند. بنابراین ما ذخایر خوبی در حوزه انرژی داریم.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افرادی که می‌گویند ما ذخایر خوبی در حوزه انرژی نداریم، ممکن است نظرشان بر این مبنا باشد که سرمایه گذاری قابل قبولی برای تولید انرژی نکردیم.
    نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی افزود: ما یک مفهوم برای ذخایر انرژی و یک مفهوم درباره تولید انرژی داریم و این دو مفهوم با یکدیگر متفاوت است.

    نخعی اظهار داشت: ما برای تولید باید روی ذخایر خود سرمایه گذاری کنیم و لازم چاه ها احیا شود و چاه های جدید احداث شود، اما ما کمتر این کارها را انجام دادیم و در بخش بالادست آن سرمایه گذاری که باید انجام می دادیم را انجام ندادیم. بنابراین ذخایر انرژی خوبی داریم اما تولید خوبی نداریم.

    وی تاکید کرد: دولت اخیراً در حال مذاکره با چین و روسیه برای انعقاد یکسری قرارداد لست. در این قراردادها به دنبال آن هستیم که آنان به ما کمک کند که در قالب قراردادهای مشارکت بتوانیم تولید انرژی خود را افزایش دهیم یا همین میزان تولید را حفظ کنیم.

    گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند بیشتر بخوانید: گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: الان برای حفظ همین میزان تولید انرژی هم نیاز به سرمایه گذاری زیادی داریم و باید سرمایه گذاری کنیم و همین میزان موجود را حفظ کنیم و برای ارتقای تولید نیاز به سرمایه گذاری های بیشتر داریم.

    وی گفت: بحث انعقاد یک قرارداد با روس ها برای سرمایه گذاری در نفت و بالادست و پایین دست شده و پیشرفت های خوبی هم داشته است و اگر اتفاق خاصی نیافتد، انشاءالله منجر به عقد قرارداد خواهد شد. با چینی ها هم مذاکراتی شده است که در قالب قرارداد ۲۵ ساله قرار است این اتفاق بیافتد.

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=2752

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس