×

با برگزاری آزمون داخلی معلمان غیر رسمی را تعیین تکلیف خواهیم کرد

احمدحسین فلاحی: از جمع آوری امضا برای طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش در کمیسیون تخصصی بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی خبر داد و گفت: امیدواریم با تصویب این طرح بتوانیم ضمن برگزاری یک آزمون داخلی معلمان دارای سابقه در آموزش و پرورش را تعیین تکلیف کنیم.

  • 27 آبان 1402
  • 1
  • با برگزاری آزمون داخلی معلمان غیر رسمی را تعیین تکلیف خواهیم کرد

    به گزارش صبح مجلس، احمدحسین فلاحی درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، عنوان کرد: این طرح دو سال قبل در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مصوب شده ولی در نوبت رسیدگی صحن علنی قرار نگرفته است.

    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: در این طرح آمده است که تمامی معلمان غیر رسمی که در آموزش و پرورش خدمت کرده اند، اعم از معلمان نهضت سوادآموزی، پیش دبستانی، خرید خدمات آموزشی، طرح امین، معلمان قرآنی و غیرانتفاعی تعیین تکلیف خواهند شد.

    وی اضافه کرد: همچنین برای سوابق تدریس این معلمان با سابقه و زحمتکش امتیاز در نظر گرفته شده است که این مورد در قالب برنامه هفتم توسعه نیز دیده شده است تا امتیازی ویژه برای آزمون استخدامی این معلمان در نظر گرفته شود.

    فلاحی ادامه داد: از سوی دیگر با جمع آوری امضا در مجلس خواستار اعمال تبصره یک ماده ۱۰۰ آیین نامه داخلی برای بررسی اولویت دار طرح ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش شدیم که برنامه هفتم توسعه در دستور کار قرار گرفت.

    سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: از سوی دیگر بنده درخواست بررسی طرح ساماندهی را بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی مطرح کردم که مطابق اصل ۸۵ قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی می‌تواند در موارد ضروری صلاحیت وضع قوانین را به کمیسیون‌های تخصصی خویش تفویض کند.

    پول هفت روز فروش نفت، زیرساخت‌های سیستان‌وبلوچستان را متحول می‌کند بیشتر بخوانید: پول هفت روز فروش نفت، زیرساخت‌های سیستان‌وبلوچستان را متحول می‌کند

    برخی در فضای مجازی با دروغ در حال تخریب هستند

    وی اضافه کرد: ولی مشخص نیست با وجود این پیگیری‌های صورت گرفته را در فضای مجازی فضا را علیه اینجانب مسموم کردند که مخالف تصویب این طرح هستم در حالیکه بنده متقاضی بررسی این طرح به صورت اصل ۸۵ در کمیسیون تخصصی بوده‌ام.

    با برگزاری آزمون داخلی معلمان غیر رسمی را تعیین تکلیف خواهیم کرد

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: در مجموع معلمان غیر رسمی پیش از سال ۱۳۹۱ تاکنون تعیین تکلیف شدند و تعداد اندکی باقی مانده که در همین طرح تعیین تکلیف می‌‎شوند و برای بعد از سال ۱۳۹۱ نیز امیدواریم بتوانیم با برگزاری یک امتحان داخلی مسئله کمبود معلم در کشور حل شود./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=12304

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    1 نظر

    1. محسن یاوری گفت:

      سلام. آقا خدا خیرتون بده دستتون درد نکنه امیدوارم پیگیر باشید

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس