×

باید برای بازسازی و توسعه امامزادگان سرمایه گذاری بهتر و هدفمند داشته باشیم

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قابلیت سرمایه گذاری برای توسعه امامزادگان کاملا مشهود است، گفت: باید برای بازسازی و توسعه امامزادگان سرمایه گذاری بهتر و هدفمند داشته باشیم.

  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
  • ۰
  • باید برای بازسازی و توسعه امامزادگان سرمایه گذاری بهتر و هدفمند داشته باشیم

    به گزارش مجلس فوری، حجت الاسلام محمد صفری در مورد لزوم بازسازی و توسعه امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: با توجه به غنای فرهنگی و مذهبی که در کشورمان داریم و جزو کشورهای برتر در این حوزه محسوب می شویم لذا می طلبد که مسئولان نسبت به این مسئله توجه بیشتری کنند که سرمایه گذاری بهتر و هدفمند داشته باشیم.

    عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بقاع متبرکه بنا به تاکید مقام معظم رهبری به عنوان کانون های فرهنگی محسوب می شوند و از جهت گردشگری و میراث فرهنگی ظرفیت ها و جذابیت های خوبی دارند و این می طلبد که وزارتخانه های مرتبط و سازمان اوقاف، مجلس شورای اسلامی و کلیت دولت نسبت به این مسئله بیشتر سرمایه گذاری کنند که بتوانیم از جنبه های مختلف بهره برداری بهتری داشته باشیم، هم از جنبه فرهنگی و مذهبی و هم گردشگری می توانیم بهره برداری خوبی داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه قابلیت سرمایه گذاری در این بخش کاملا مشهود است، گفت: متاسفانه سازمان اوقاف که متولی این امر است از حیث اعتبارات به دنبال این موضوع نمی رود. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم به لحاظ مرمت بناهای اینچنینی دچار فقر اعتبارات هستند. عددهای اعتباری و میزان ظرفیت ها و قابلیت ها در این بخش با هم سنخیت و همخوانی ندارد.

    صفری تاکید کرد: بحث صرفا افزایش اعتبارات از طریق مجلس در لایحه بودجه نیست. نمی توانستیم در بودجه با توجه به اولویت های اقتصادی که در کشور داریم، افزایش سقف داشته باشیم اما دولت باید در لایحه خود به زیرساخت های اینچنینی توجه بیشتری داشته باشد در حالیکه در سال جاری نیز این موضوع مانند روال گذشته تعریف شده است و از این جهت دست مجلس در کمیسیون تلفیق برای اینکه بتواند اعتبارات بیشتری برای بازسازی و توسعه بقاع متبرکه و امامزادگان داشته باشد، بسته است.

    منبع: شبستان

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=3776

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس