×

بانک‌ها مردم را بیچاره کرده‌اند

یک نماینده مجلس ضمن انتقاد از عملکرد بانک‌ها در حوزه بنگاه‌داری پرداخت تسهیلات با سود بالا گفت: آنها در طول چند سال گذشته با پرداخت تسهیلاتی با سود بانکی بسیار بالا مردم را بیچاره کرده‌اند.

  • 8 مهر 1402
  • 0
  • بانک‌ها مردم را بیچاره کرده‌اند

    به گزارش صبح مجلس، «حسینعلی حاجی‌دلیگانی» نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صبح مجلس پیرامون بنگاه‌داری بانک‌ها و الزام آنها در ثبت املاک خود در سامانه املاک و مستغلات بانکی در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: یکی از ابزارهای مهمی که به‌واسطه آن مجلس شورای اسلامی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین بانک مرکزی می‌توانند از طریق آن به‌صورت شفاف نظارت جامعی را بر عملکرد بانک‌ها و اموال آنها داشته باشند، همین سامانه‌ای است که در برنامه هفتم توسعه ذکر شده است‌.

    نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس افزود: هدف از راه‌اندازی سامانه مذکور این است که اموال و املاکی که در تملک بانک‌ها قرار دارد ابتدا شناسایی شده و سپس در جهت افزایش سرمایه آنها به فروش برسد.

    وی جلوگیری از تخلفات بانک‌ها و مؤسسات مالی اعتباری را به‌عنوان یکی دیگر از کاربردهای سامانه املاک و مستغلات بانکی عنوان کرد و گفت: بر اساس جز (۱) و جز (۲) بند ب ماده ۸ لایحهٔ برنامه هفتم توسعه، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظف‌اند اطلاعات مرتبط با املاک و مستغلات تحت تملک خود یا املاک و مستغلاتی که مدعی مالکیت بر آنها هستند را به ترتیبی که بانک مرکزی اعلام می‌کند، در «سامانه املاک و مستغلات شبکه بانکی» درج نمایند.

    حاجی‌دلیگانی همچنین دربارهٔ عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و همچنین افزایش سود بازپرداخت آن اظهار کرد: لازمهٔ داشتن یک اقتصاد سالم، اجتناب و دوری از تفکر ریاضت اقتصادی و همچنین تفکرات ارزی است که مدت‌هاست سایهٔ سنگین خود را بر سر اقتصاد ایران انداخته است.

    پول هفت روز فروش نفت، زیرساخت‌های سیستان‌وبلوچستان را متحول می‌کند بیشتر بخوانید: پول هفت روز فروش نفت، زیرساخت‌های سیستان‌وبلوچستان را متحول می‌کند

    نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی و به بیان دقیق‌تر نظام بانکی کشور باید به نحوی تنظیم شود که بانک‌‌ها نتوانند به‌راحتی خلق پول کنند. میزان حجم خلق پولی که اکنون آنها تاکنون انجام داده‌اند بسیار زیاد بوده و همین مسئله مانع از تحقق برخی اهداف اقتصادی شده است.

    وی در پایان تأکید کرد: نظام بانکی کشور و به بیان دقیق‌تر، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در طول چند سال گذشته با پرداخت تسهیلاتی با سود بانکی بسیار بالا مردم را بیچاره کرده‌اند. طی این سال‌ها آنها برای سپری‌کردن امورات جاری خود اقدامات مخربی را در نظام اقتصادی کشور مرتکب شدند؛ لذا، اکنون باید پاسخگوی اقدامات باشند./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=10353

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس