×

بازدید سرزده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از بیمارستان میلاد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس پیرو گزارش های واصله در خصوص تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان، انتظار طولانی مدت بیماران برای دریافت نوبت و کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی از بیمارستان میلاد به طور سرزده بازدید کرد.

  • 28 تیر 1402
  • 0
  • بازدید سرزده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از بیمارستان میلاد

    به گزارش صبح مجلس، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  امروز (سه شنبه، ۲۷ تیرماه) به منظور راستی آزمایی گزارش های واصله در خصوص تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان، انتظار طولانی مدت بیماران برای دریافت نوبت و کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی از بیمارستان میلاد به طور سرزده بازدید کرده و از بیماران و کارکنان این بیمارستان در رابطه با موارد گزارش شده نظرسنجی به عمل آورد.

    ولی اسماعیلی قبل از ورود به بیمارستان در بیان هدف از این بازدید، گفت: پیرو ارائه گزارش هایی از نحوه ارائه خدمات، نوبت دهی طولانی مدت، عدم توانایی در اداره این مجموعه و تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان بیمارستان میلاد تصمیم گرفتیم در جهت راستی آزمایی این گزارش ها و از بُعد وظیفه نظارتی مجلس بازدیدی از این مجموعه داشته باشیم.

    نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس این گزارش ها حقوق بعضی از کارکنان این بیمارستان دیر پرداخت می شود، همچنین کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی تخصصی همچون آندوسکوپی، سی تی اسکن، ام آر آی و اتاق عمل و کیفیت پایین امکانات کنونی از دیگر موارد مورد شکایت بود که گزارش شده بود.  

    وی تصریح کرد: ما تصمیم گرفتیم که به صورت سرزده از این بیمارستان بازدید به عمل آورده و صحبتی نیز با بیماران، کارکنان و مسئولان این مجموعه داشته باشیم تا بتوانیم به جمع‌بندی صحیحی در این زمینه برسیم.

    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: اگر گزارش های واصله صحت داشته باشند قطعا از ابزارهای نظارتی که در دست داریم برای برخورد با مسئولان مربوطه استفاده خواهیم کرد و در این زمینه هیچ مماشاتی نخواهیم داشت.

    در ادامه ولی اسماعیلی با حضور در اورژانس، بخش مامایی و راهروهای این بیمارستان با بیماران در رابطه با نحوه ارائه خدمات و کیفیت امکانات و تجهیزات پزشکی و رفتار کارکنان با آن‌ها صحبت کرد.

    در پایان وی نشستی نیز با مسئولان بیمارستان میلاد در رابطه با مشکلاتی که در زمینه تامین منابع و امکانات و تجهیزات پزشکی مورد نیاز با آن ها مواجه هستند، برگزار کرد.

    در این نشست هاشمی مدیرعامل بیمارستان میلاد به این نکته اشاره کرد که این بیمارستان دارای هزار تخت بوده و روزانه ۱۷۰۰ نفر به اورژانس آن مراجعه می کنند، همچنین ۶ هزار نفر بیمار به درمانگاه های این مرکز مراجعه دارند و در مجموع روزانه به طور میانگین ۱۰ هزار نفر به این بیمارستان مراجعه می کنند ضمن اینکه روزانه ۲۵۰ عمل جراحی در این مجموعه انجام می شود که این امر ممکن است در کیفیت ارائه خدمات تا حدودی تاثیرگذار باشد.

    وی یادآور شد: در این بیمارستان ۸۴۰ پزشک و ۳۲۰۰ پرسنل مشغول به کار هستند و در مجموع با احتساب پیمانکاران ۵ هزار نفر در این مجموعه فعالیت دارند.

    مدیرعامل بیمارستان میلاد در ادامه ضمن تشریح نحوه استخدام پزشکان و کارکنان این بیمارستان از کمبود منابع مالی به عنوان عاملی در جهت انباشت معوقات پزشکان این مجموعه یاد کرد.

    اسماعیلی در این بخش از نشست بر ضرورت حمایت از جامعه پزشکان و تسریع در پرداخت معوقاتشان تاکید کرد.  

    در ادامه صفی خانی قائم مقام مدیرعامل بیمارستان میلاد، افزود: مهم ترین مشکل این بیمارستان وضعیت تعرفه های آن است که باید در این بخش تجدیدنظر شود ضمن اینکه دستگاه های این مجموعه نیاز به نوسازی و بازسازی دارند.

    وی در پایان بر ضرورت اجرای کامل سیستم ارجاع در جهت رفع مشکلات حوزه درمان به ویژه در این مرکز یاد کرد.

    فرهنگ حمایت از دانش بنیان‌ها در کارشناسان ادارات دولتی ایجاد شود بیشتر بخوانید: فرهنگ حمایت از دانش بنیان‌ها در کارشناسان ادارات دولتی ایجاد شود

    حاتمی معاون اداری مالی بیمارستان میلاد نیز تصریح کرد: تا قبل از سال ۹۷ این بیمارستان با تعرفه عمومی غیردولتی اداره می شد اما از آن به بعد تعرفه ها به دولتی تبدیل شدند ضمن اینکه برای پرداخت این مابه التفاوت هیات امنای این بیمارستان مصوب کرد که جبران زیان صورت بگیرد اما تاکنون این مبالغ به طور کامل پرداخت نشده است.

    وی یادآور شد: هم اکنون سازمان تامین اجتماعی مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان به بیمارستان میلاد بدهکار است ضمن اینکه بیمه آتیه سازان نیز انتظار دارد که بیمارستان به آن ها ۳۰ درصد تخفیف بدهد که این امر مشکلات مالی را برای این بیمارستان ایجاد می کند و می طلبد مجلس در این راستا از ما حمایت کند.

    در ادامه محبی تبار مدیرعامل شرکت میلاد سلامت سازمان تامین اجتماعی به روند فعالیت بیمارستان صدر که ذیل این بیمارستان به ارائه خدمات به بیماران می پردازد پرداخت.

    در پایان ولی اسماعیلی در جمع بندی نتیجه این بازدید یادآور شد: براساس بازدید به عمل آمده مشخص شد گزارش ها از معوقات پرداختی به کارکنان و ارائه خدمات نامطلوب به بیماران صحت نداشت ضمن اینکه طبیعی است که با روزانه ۱۲ هزار مراجعه به این مجموعه، امکانات فعلی آن پاسخگوی نیاز این میزان جمعیت نباشد.  

    وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی نیز مبلغ ۴۰۰ میلیارد به بیمارستان میلاد بدهی دارد، قرار بر این شد نشست مشترکی در کمیسیون اجتماعی با حضور هیات مدیره این بیمارستان و معاون درمان سازمان تامین اجتماعی داشته باشیم تا بازه زمانی برای پرداخت این مبلغ مشخص شود چرا که اگر این مشکل رفع نشود قطعا برخی از خدماتی که این بیمارستان ارائه می دهد با وقفه همراه خواهد شد، همچنین تعرفه‌ها نسبت به سال های قبل افزایش پیدا خواهد کرد.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: اگر بدهی سازمان تامین اجتماعی به این بیمارستان تسویه شود قطعا در مبلمان این بیمارستان که در شأن این مجموعه نبود و خرید تجهیزات پزشکی و دستگاه‌هایی همچون سی تی اسکن، آندوسکوپی و ام آر آی تاثیرگذار خواهد بود.

    وی افزود: اختلاف نظر پیرامون نحوه اداره این بیمارستان در قالب هیات مدیره ای یا مدیریتی از دیگر مباحثی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    اسماعیلی بیان کرد: ما در این نشست بر ضرورت مدارا با بیماران و نوع رفتاری که باید در شأن آن ها باشد همچنین به روزرسانی سامانه پذیرش بیماران تاکید کردیم.

    وی با اشاره به نقاط قوت این مجموعه اظهار کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته بیماران در همان روز اول که مراجعه می‌کنند، پذیرش می‌شوند همچنین انجام زایمان طبیعی در این مرکز که مورد تاکید قانون مجلس بود از دیگر نقاط قوت این مجموعه است.

    رئیس کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: برخی نقاط ضعف این مجموعه از جمله در توزیع به کمبود اعتبارات برمی‌گردد ضمن اینکه اگر پزشکانی که در کنار فعالیت در این مجموعه در سایر استان‌ها نیز فعالیت دارند فعالیتشان را تنها در این بیمارستان متمرکز کنند قطعا در تسریع و تسهیل ارائه خدمات به بیماران ثرگذار خواهد بود.

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=7727

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس