×

ایران قدرت لازم برای حل و فصل مسئله حق‌آبه هیرمند را دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: افغانستان باید توجه داشته باشد همسایه بزرگ و قدرتمندی مثل ایران ابزارهای لازم برای حل و فصل موضوعات را دارد اما بنای ما بر حسن همجواری و همکاری در تثبیت امنیت و مراودات اقتصادی و افزایش آن است.

  • 3 خرداد 1402
  • 0
  • به گزارش نمایندگان، عباس مقتدایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی درباره کارشکنی طرف افغانستانی در تامین حقابه هیرمند، بیان داشت: ما همواره به دنبال این بوده‌ایم که با همسایگان حسن همجواری داشته باشیم حتی الان که مجموعه‌ای بر افغانستان حاکم هستند نیز این پیام را به شکل های مختلف در عمل و بیان مطرح کرده‌ایمکه ما میزبان مردم افغانستان و به دنبال این هستیم تا افغانستان از بحران های سیاسی و اقتصادی عبور کند.

    وی ادامه داد: توقع ما از حاکمان افغانستان این است که به این نکات توجه داشته باشند که همسایه بزرگ و قدرتمندی مثل ایران ابزارهای لازم برای حل و فصل موضوعات را دارد اما بنای ما بر حسن همجواری و همکاری در تثبیت امنیت و مراودات اقتصادی و افزایش آن است.

    این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه “آب هیرمند به عنوان یک انتخاب نیست” گفت: این آب یک ضرورت و الزام حقوقی است و بر این اساس ایران دیدگاه های خود را در چارچوب بین الملل بیان کرده و طرف مقابل باید در عمل حسن همجواری و پاسخ به میزبانی از افغانی ها در ایران را بدهد.

    گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند بیشتر بخوانید: گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند

    منبع:برنا 

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=4026

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس