×

ایجاد کمیته صیانت در شستا شبهه رانت و تعارض منافع ایجاد می کند

نماینده مردم شوش در مجلس با انتقاد از ایجاد کمیته صیانت در شستا و هلدینگ های تابعه آن خطاب به مدیرعامل شستا گفت: آیا وجود این کمیته صیانت، رانت و تعارض منافع و برخلاف آیین نامه معاملاتی کشور نیست؟

  • ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمد کعب عمیر در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، ۲۶ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مطلع هستید که در شستا و هلدینگ های تابعه، کمیته ای به نام صیانت تشکیل شده است، آیا هدف آن را می دانید؟ برداشت می شود که این کمیته ابزار فشار به مدیران و مسئولان هلدینگ های شستا برای رسیدن به مقاصد شخصی آنهاست.

    نماینده مردم شوش در مجلس یازدهم خطاب به مدیرعامل شستا اظهار کرد: نهادهای نظارتی، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات کشور برای رسیدگی به تخلفات تشکیل شده اند و این نهادها مرجع رسیدگی هستند. آیا وجود کمیته صیانت، رانت و تعارض منافع و برخلاف آیین نامه معاملاتی کشور نیست؟

    وی در تذکری خطاب به وزیر کشور اظهار کرد: بخشدار بخش مرکزی شهرستان شوش علی رغم بازنشستگی ۸ ماهه هنوز تعیین تکلیف نشده است، همچنین شهرستان شوش فاقد فرماندار بوده که نسبت به این موضوع نیز باید اقدام شود.

    کعب عمیر در تذکری خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه کشاورزان سربازان خط مقدم تامین امنیت غذایی و تولید محصولات راهبردی نظیر گندم هستند، تصریح کرد: حق الزحمه کشاورزان که خرید تضمینی با نرخ ۱۵ هزار تومانی است، به صورت کامل پرداخت نشده و تنها تا مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان دریافتی داشته اند. چرا امید را در دل مردم زنده نکردید؟ در صورت بی توجهی به این امر سال آینده با کمبود کشت گندم در کشور مواجه خواهیم شد.

    حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده با تاکید بر اینکه نرخ خرید تضمینی گندم حتی به میزان هزینه تمام شده کشت محصول نیست، عنوان کرد:  مشوق های لازم به کشاورزان نیز در این خصوص پرداخت نشده است. اگر این مشوق ها پرداخت شود، بخشی از ضرر آنها جبران خواهد شد، اگر بخواهیم گندم را وارد کنیم، گرانتر تمام می شود، بنابراین برای حفظ امنیت غذایی، دولت باید مطالبات کشاورزان را به موقع پرداخت کند تا این عزیزان زمین نخورند.

    وی ادامه داد: درخصوص تامین آب و عدم قطع برق چاه های کشاورزی نیز وزارت نیرو دقت لازم را داشته باشد. همچنین درخصوص بازنشستگان عزیز که در برنامه ششم توسعه مصوب شده که ظرف ۵ سال با شیب تعریف شده فاصله حقوق بازنشستگان با شاغلان کاهش پیدا کرده و حداکثر ۱۰ درصد باشد. دولت قبل در اجرای این قانون کوتاهی کرد، حال از دولت فعلی تشکر می کنم که بخشی از این فاصله را جبران کرد، اما هم باید قانون قبلی اجرا شود و هم در برنامه هفتم باید مشکل بازنشستگان پیش بینی شود./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=7468

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس