×

اگر تفکیک وزارت بازرگانی براساس کار کارشناسی صورت گرفته بود، چرا دوباره این وزارتخانه با یکدیگر ادغام شد؟

نماینده مردم زابل در مجلس با بیان اینکه در صورتی که سیستم به درستی عمل کند و نظارت دقیقی صورت گیرد، نیازی به تفکیک وزارت بازرگانی نیست، گفت: در شرایط فعلی تفکیک وزارت بازرگانی به صلاح نیست و موجب ایجاد تنش می‌شود.

  • ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
  • ۱
  • اگر تفکیک وزارت بازرگانی براساس کار کارشناسی صورت گرفته بود، چرا دوباره این وزارتخانه با یکدیگر ادغام شد؟

    به گزارش صبح مجلس، حبیب الله دهمرده درباره تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت، گفت: براساس تجربه چندین ساله من این اقدام منطقی نیست، مانند آنچه برای سازمان برنامه و بودجه اتفاق افتاد و یک رئیس‌جمهور این سازمان را ادغام و رئیس‌جمهور بعدی آن را جدا می‌کند، این اتفاق به دفعات برای وزارت بازرگانی و صنعت نیز رخ داده است، که این رویه نشان می‌دهد این اقدام کارشناسی نیست.

    نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر تفکیک وزارت بازرگانی براساس کار کارشناسی صورت گرفته بود، چرا دوباره این وزارتخانه با یکدیگر ادغام شد، ادامه داد: در شرایط فعلی که مردم با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و از سوی دیگر دولت نیز باید کوچک شود، تفکیک وزارت بازرگانی منطقی نیست.

    وی با بیان اینکه وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت دارای سازمان‌های متعدد هستند آیا باید این سازمان‌ها از این وزارتخانه جدا شود؟ اضافه کرد: در صورتی که سیستم به درستی عمل کند و نظارت دقیقی صورت گیرد، نیازی یه تفکیک وزارت بازرگانی نیست؛ سایر کشورهای دنیا چه سازوکاری برای این موضوع در نظر گرفته‌اند؟ آیا سیستم عریض و طویل ما را دارند؟

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با تفکیک این وزارتخانه، نه وزارت بازرگانی می‌تواند به وظایف خود به درستی عمل کند و نه وزارت صنعت می‌تواند در تولید موفق باشد، افزود: نباید وزارت بازرگانی از وزارت صنعت تفکیک شود، اگر در ساختار فعلی مشکلی وجود داشته باشد، این ایراد و مشکل باید برطرف شود.

    دهمرده با بیان اینکه ساختار فعلی وزارت صمت جوابگوی ساماندهی بازار و تامین نیازها است، تصریح کرد: در شرایط فعلی تفکیک وزارت بازرگانی به صلاح نیست و موجب ایجاد تنش می‌شود./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=12464

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    1 نظر

    1. علی رضوانی گفت:

      یک روز دولت میاد جدا می کنه، دوباره میاد ادغام می کنه. مشکل ادغام یا جدا شدن نیست، مشکل این کشور اصلا قانون نیست، مشکل اجرای صحیح قانون و نظارت است.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس