×

انحصار در پشت پرده واردات نهاده‌های دامی در دراز مدت به منفع اقتصاد کشور نیست

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس گفت: تقویت شرکت‌ها و تعاونی‌های بیشتر برای ورود به بازار واردات نهاده‌های دامی در راستای جلوگیری از انحصار در این حوزه ضرورت دارد.

  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
  • ۰
  • انحصار در پشت پرده واردات نهاده‌های دامی در دراز مدت به منفع اقتصاد کشور نیست

    به گزارش صبح مجلس، منصور علی زارعی کیاپی درباره انحصار در واردات نهاده‌های دامی که یکی از دلایل گرانی محصولاتی همچون مرغ شده است، گفت: اگرچه افراد مختلف برای ثبت سفارش و واردات نهاده‌های دامی مشکل و مانعی ندارند اما نمی‌توان این واقعیت را منکر شد که برخی افراد فعالیت بیشتری در این حوزه دارند و تقریبا تمامی واردات توسط آن‌ها انجام می‌شود، بنابراین اگر انحصار در پشت پرده این واردات وجود داشته باشد در دراز مدت به منفع اقتصاد کشور نیست.

    نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تقویت شرکت‌ها و تعاونی‌های بیشتر برای ورود به بازار واردات نهاده‌های دامی در راستای جلوگیری از انحصار در این حوزه ضرورت دارد، ضمن آنکه باید به سمت تقویت تولیدکنندگان مرغ به منظور توانمند کردن آن‌ها برای تولید نهاده برویم چراکه در این صورت به مرور از واردات نیز بی‌نیاز خواهیم شد.

    وی با بیان اینکه مجلس نیز باید وظیفه نظارتی خود را به‌منظور جلوگیری از این انحصار انجام دهد، افزود: صبح مجلس کمیسیون کشاورزی این مهم را مدنظر قرار داده‌اند و درصورت لزوم قوانین را اصلاح خواهد کرد.

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: دولت باید تمرکز خود را بر بهبود نظارت در تخصص ارز برای واردات نهاده‌های دامی و توزیع عادلانه آن در بازار بگذارد و موجب کوتاه شدن دست سودجویان از این فرآیند شود و ازسوی دیگر تسهیلاتی را جهت تولید نهاده‌های دامی در کشور اختصاص دهد تا در تامین این نهاده‌ها در کشور بی‌نیاز باشیم.

    منبع: خانه ملت

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=8551

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس