×

انتخابات تناسبی همه آحاد جامعه را به مشارکت در انتخابات فرا می‌خواند

محمدصفری تاکید کرد: نظام انتخابات تناسبی فرصت تصمیم گیری در ساختار قانون گذاری را برای همه متخصصان و افراد توانمند مهیا و به نوعی همه آحاد جامعه را به مشارکت در انتخابات فرا می خواند.

  • 30 خرداد 1402
  • 0
  • انتخابات تناسبی همه آحاد جامعه را به مشارکت در انتخابات فرا می‌خواند

    به گزارش مجلس فوری، محمدصفری ملک میان عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه کمیسیون شوراها در خصوص تناسبی شدن انتخابات مجلس اظهار داشت :کمیسیون  با کار کارشناسی و جلسات مختلف و جمع آوری نظرات کارشناسان مختلف به این مدل از برگزاری انتخابات رسیده است که در نوع خود متمایز و دارای ابداعات خاصی است.

    وی افزود: از مهم‌ترین ویژگی های  نظام انتخاباتی تناسبی، این است که همه سلایق سیاسی در مجلس کرسی داشته باشند؛ بنابراین جریانات مختلف و افراد به نسبت مقبولیت در جامعه از کرسی های مجلس برخوردار می‌شوند و می‌توانند نماینده بخش بیشتری از مردم باشند.

    وی افزود: انتخابات تناسبی این فرصت را به احزاب می دهد که به شکل واقعی فعالیت خود را پیگیری و از ابتدا برای حضور در انتخابات برنامه ریزی کنند و از  ایجاد پدیده احزاب انتخاباتی و جریاناتی که تنها در هنگام انتخابات متولد می شوند و سپس نا پدید می شوند جلوگیری می کند در کنار این موضوع به افراد کم نام و نشان اما توانمند و متخصص نیز این فرصت را می دهد تا در عرصه تصمیم سازی نقش آفرینی کنند و بتوانند در قانون گذاری نقش آفرینی کنند و به نوعی همه جریانات و آحاد جامعه را به مشارکت در انتخابات فرا می خواند.  

    گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند بیشتر بخوانید: گزینه های نهایی برای ریاست ودادستانی دیوان محاسبات انتخاب شدند

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=5832

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس