×

الگوی انتخابات تناسبی باعث دلگرمی مردم و افزایش مشارکت می شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: الگوی انتخابات تناسبی باعث می شود نمایندگان اندیشه ها و گروه های سیاسی مختلف در قانونگذاری در مجلس مشارکت داشته باشند.

  • ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
  • ۰
  • الگوی انتخابات تناسبی باعث دلگرمی مردم و افزایش مشارکت می شود

    به گزارش صبح مجلس، حسین محمدصالحی دارانی با اشاره به بررسی تناسبی شدن انتخابات در حوزه انتخابیه تهران در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هفد از اصلاح و بازنگری در قانون انتخابات مجلس، افزایش مشارکت و فعال تر کردن مردم است.

    نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این رو انتخابات تناسبی باعث دلگرمی برای اکثر گروه های سیاسی و احزاب می شود چرا می دانند به تناسب رایی که از مردم کسب می کنند در مجلس کرسی خواهند داشت و مردم هم متوجه می شوند با هر نگاه و دیدگاهی که باشد در قوه مقننه نماینده دارند و صدایشان شنیده می شود.

    وی تاکید کرد: بنابراین با انتخابات تناسبی مشارکت گروه های سیاسی افزایش یافته و شاهد حضور پور شور مردم در پای صندوق های رای خواهیم بود.

    این نماینده مجلس بیان کرد: لیست گروه های سیاسی به  تناسب رایی که کسب کرده اند کرسی خواهند داشت به طور مثال اصولگرایان اگر ۳۰ درصد آراء را کسب کرده و اصلاح طلبان ۱۵ درصد، به همین میزان کرسی به آنها داده می شود و افرادی که بیشترین رای در لیست خود را آورده اند به مجلس راه پیدا می کنند.

    عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: با برگزاری این الگوی انتخاباتی، منتخبین نهایی حوزه انتخابیه تهران تناسبی از گروه های فکری و سیاسی مختلف می شود بنابراین تضارب آرا شکل می گیرد، اندیشه های مختلف در قانونگذاری مشارکت می کنند و مردم با دلگرمی بیشتری به واسطه شنیده شدن نظراتشان در صحنه انتخابات حضور خواهند داشت.

    منبع: خانه ملت 

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=7148

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس