×

الحاق و انتزاع شهرستان ری منتفی شد

نماینده مردم تهران از حفظ شهرستان ری در محدوده فعلی استان تهران و عدم الحاق و انتزاع آن بنا بر پاسخ وزارت کشور به مکاتبات نمایندگان استان تهران خبر داد و گفت: تجزیه ری به‌واسطه قدمت و هویت تاریخی مسئله‌ای ملی است.

  • 26 اردیبهشت 1403
  • 0
  • الحاق و انتزاع شهرستان ری منتفی شد

    به گزارش صبح مجلس، علی خضریان در خصوص پاسخ وزارت کشور به مکاتبات نمایندگان استان تهران، اظهار داشت: هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری را از وزیر کشور ما مطالبه کردیم و همچنان پای مطالبه خودمان هستیم.

    وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که “ری” تحت تأثیر رفتارهای سلیقه‌ای قرار بگیرد و هویت آن دچار آسیب شود، افزود: ری و تاریخ ری برای همگان باید حائز اهمیت باشد و تجزیه ری مسئله‌ای منطقه‌ای نیست بلکه به‌واسطه قدمت و هویت تاریخی قابل‌توجه باید، از دید ملی بررسی شود.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به وجود آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در شهرری گفت: ری به‌واسطه وجود سیدالکریم (ع) از دیدگاه فرهنگی، مذهبی نیز حائز اهمیت است و باید شأن و جایگاه این شهر در بٌعد ملی بررسی شود.

    رئیس جمهور فارغ از نگاه‌های جناحی، سیاست‌های کلی و مواد محیط زیستی برنامه هفتم را اجرا کند بیشتر بخوانید: رئیس جمهور فارغ از نگاه‌های جناحی، سیاست‌های کلی و مواد محیط زیستی برنامه هفتم را اجرا کند

    خضریان تصریح کرد: پاسخ‌نامه وزیر کشور به نمایندگان مجلس تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر نشان می‌دهد که دغدغه حفظ هویت ری در دولت نیز وجود دارد و قابل‌تقدیر است و به مستند نامه مدیرکل تقسیمات کشوری نشان می‌دهد که موضوع به‌طورکلی منتفی است.

    به گزارش صبح مجلس، چندی پیش موضوع تقسیمات کشوری و تشکیل دو استان تهران غربی و تهران شرقی، مباحثی در زمینه احتمال تجزیه این شهرستان جهت الحاق به استان‌های غربی و شرقی مطرح و واکنش‌های مختلفی را در پی داشت.

    بر این اساس جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهران در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور از تصمیمات برای تقسیمات جدید کشوری و تعرض به یکپارچگی شهرستان ری اعتراض کردند که این اعتراض پاسخ وزارت کشور مبنی بر “حفظ شهرستان ری در محدوده فعلی استان تهران” و عدم الحاق و انتزاع آن را در پی داشت.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=14559

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس