×

اقدامات تقنینی مجلس بستر تقویت پول ملی را فراهم کرد

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش و تک رقمی شدن نرخ تورم حتما باعث ارتقای ارزش پولی ملی خواهد شد.

  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
  • ۰
  • اقدامات تقنینی مجلس بستر تقویت پول ملی را فراهم کرد

    به گزارش صبح مجلس، بهروز محبی نجم آبادی با اشاره به الزامات تقویت پولی ملی و ماموریت بانک مرکزی در این بخش، گفت:مسئول مستقیم تقویت و حفظ ارزش پولی ملی، بانک مرکزی است.

    تقویت تولید؛ مسیر حفظ ارزش پول ملی

    نماینده مردم «سبزوار، جغتای،جوین،خوشاب و داورزن» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک مرکزی باید به شیوه‌های مختلف، پول ملی را تقویت کند، تاکید کرد: از سویی دیگر ما با تقویت تولید به حفظ ارزش پول ملی دست پیدا خواهیم کرد.

    تاثیر کاهش کسری تراز عملیاتی در تقویت پول ملی

    عضوکمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس بیان کرد: اگر زمانی کسری تراز عملیاتی کشور کم و دخل و خرجمان در کشور برابر و منابع پایداری داشته باشیم حتما پایه پولی ایجاد نخواهد شد، این مسئله تاثیر مستقیمی بر کاهش نرخ تورم در کشور خواهد داشت.

    این نماینده مجلس،تاکید کرد: عدم شکل گیری پایه پولی به کاهش نرخ تورم می انجامد بنابراین کاهش نرخ تورم می تواند به حفظ ارزش پولی ملی کمک کرده و پول ملی را تقویت کند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: حتما زمانی که تورم کاهش یافته و تک رقمی شود، ارزش پولی ملی ارتقا پیدا کرده و مدیریت اقتصادی کشور به درستی پیش خواهد رفت.

    اقدامات تقنینی مجلس در راستای تقویت پول ملی

    این نماینده مجلس اظهار کرد: در این بین مجلس نقش خود با تصویب قوانینی همچون اصلاح نظام بانکی ، اصلاح ساختار بودجه و همچنین تسهیل در تامین منابع تولید ایفا کرده و ضرورت دارد تا بدنه اجرایی کشور این موارد را در دستور کار خود قرار دهد./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=13804

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس