×

اعتراف ظریف به عبور از خط قرمزها در مذاکرات هسته‌ای در دولت قبل

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: آقای ظریف در حالی دولت سیزدهم را متهم به نقض قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها می‌کند درحالی که خود در زمان وزارت در دولت قبل، به صراحت اعلام کرده بود که خط قرمزهایی همچون اخذ تضمین برای انجام تعهدات طرف مقابل را در مذاکرات زیر پا گذاشته است.

  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
  • ۰
  • اعتراف ظریف به عبور از خط قرمزها در مذاکرات هسته‌ای در دولت قبل

    مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با مجلس فوری، با اشاره به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف درباره مذاکرات تیم مذاکره کننده دولت فعلی، گفت: آقای ظریف در حالی دولت سیزدهم را متهم به نقض قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها می‌کند که خود به صراحت در دوران وزارتش و وزارت امور خارجه در دولت دوازدهم اعلام کرده بود که خط قرمزهایی همچون گرفتن تضمین از طرف مقابل برای انجام تعهداتش در برجام را زیر پا گذاشته است.

    وی افزود: علاوه بر این در دولت فعلی هنوز مذاکره‌ای نهایی نشده، توافقی صورت نگرفته و حتی مذاکره‌ای به صورت رسمی انجام نشده که بخواهد قانون اقدام راهبردی در آن نقش شود، بلکه طرفین مذاکره به رد و بدل کردن پیام ها اکتفا کرده‌اند.

    عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: دولت قبل در حوزه سیاست خارجی تنها مذاکره با چند کشور اروپایی را در دستور کار خود قرار داده بود و از کشورهای منطقه غافل شده بود اما دولت فعلی با گسترش روابط با همسایگان و کشورهای منطقه، روابط خود را در غرب آسیا، شرق آسیا و… را گسترش داده است.

    یوسفی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که مذاکرات قهرمانانه همین چیزی است که امروز در سیاست خارجی دولت سیزدهم می بینیم نه دیپلماسی منفعلانه ای که در دولت قبل و در ارتباط با اروپایی ها شاهد آن بودیم.

    وی افزود: آقای ظریف به جای این قبیل اظهارنظرها در باره اقدامات دستگاه دیپلماسی، باید موفقیت های دولت فعلی در حوزه سیاست خارجی را موفقیت نظام بداند و یک نگاه ملی به آن داشته باشد.

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=4885

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس