×

اصلاح روند رسیدگی به پیشنهادات نمایندگان درباره لوایح برنامه توسعه کشور بررسی شد

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود، گفت: در این نشست به بررسی اصلاح روند رسیدگی به پیشنهادات نمایندگان درباره لوایح برنامه توسعه کشور پرداخته شد.

  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
  • ۰
  • اصلاح روند رسیدگی به پیشنهادات نمایندگان درباره لوایح برنامه توسعه کشور بررسی شد

    سمیه محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس با اشاره به بررسی طرح اصلاح ماده ۱۸۰ قانون آیین نامه داخلی، گفت: بر اساس قانون قبلی نمایندگان غیرعضو تلفیق می توانند با حضور در جلسات صرفا در صورت موافقت رئیس جلسه درباره پیشنهادات اظهار نظر کنند اما بر اساس مصوبه فعلی کارگروه، یک نماینده غیرعضو تلفیق می تواند حداکثر تا سه دقیقه در مخالفت یا موافقت با هر پیشنهاد صحبت کند.

    نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بخش دیگری از قانون فعلی درباره نحوه رسیدگی به لایحه برنامه، هر نماینده برای طرح مخالفت یا موافقت خود با کلیات لایحه می توانست تمام یا بخشی از وقت خود را به نماینده دیگری بدهد که با مصوبه جدید کارگروه، نماینده صرفا می تواند بخشی از وقت خود را برای اظهار نظر در اختیار نماینده دیگری قرار دهد.

    وی در ادامه با اشاره به مصوبه دیگری در کارگروه، عنوان کرد: در حال حاضر امکان تشکیل کارگروه های مختلف در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه وجود دارد اما با مصوبه جدید، تشکیل این کارگروه ها الزامی شده که هدف از آن، کار کارشناسی و تخصصی روی موضوع است.

    سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به دستور کار دیگر این کمیسیون، خاطرنشان کرد: روند اصلاح ساختار اداری مجلس با حضور معاون اجرایی مجلس و همچنین روند فعالیت فراکسیون های مجلس با حضور مدیرکل هیأت رئیسه مجلس بررسی و گزارشی در این خصوص از آنها دریافت شد./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=9241

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس