×

اصرار مجلس بر حذف تأثیر قطعی سوابق تحصیلی و تبدیل آن به تاثیر مثبت

احمدی با بیان اینکه "مجلس بر تصمیم خود مبنی بر "حذف تاثیر قطعی سوابق تحصیلی تا۵۰ درصد و تاثیر مثبت معدل جایگزین آن شود" اصرار دارد، افزود: تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی درست نیست، زیرا کسی که در تهران درس می خواند امکانات بیشتر و بهتری به نسبت کسی که در روستاهای مناطق محروم تحصیل می کند دارد.

  • ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
  • ۰
  • اصرار مجلس بر حذف تأثیر قطعی سوابق تحصیلی و تبدیل آن به تاثیر مثبت

    به گزارش صبح مجلس، محمدرضا احمدی با تاکید بر اینکه مجلس بر تصمیم خود مبنی بر “حذف تاثیر قطعی سوابق تحصیلی تا۵۰درصد و تاثیر مثبت معدل جایگزین آن شود، اصرار دارد، افزود: مدارس متعددی را در استان خودمان گیلان و همچنین تهران و سایر استان‌های دیگر بررسی کردیم تا نهایتا این موضوع به صحن مجلس آمد و رای بالایی به دست آورد.

    نماینده مردم رشت و خمام تصریح کرد: تلاش ما در مجلس بر این بود که تاثیر قطعی سوابق تحصیلی تا ۵۰ درصد حذف و تاثیر مثبت جایگزین آن شود، همچنین نباید دروس عمومی به هیچ عنوان حذف شود زیرا دروس عمومی مبانی اخلاقی و دینی ما است، اما شورای عالی انقلاب فرهنگی این را رد کرد، «قطعا قانونگذاری به عهده مجلس است نه شورای عالی انقلاب فرهنگی».

    عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ما می دانیم که مجلس قانونگذار است و کمیسیونی که نظرات تخصصی می دهد کمیسیون آموزش و تحقیقات است. زیرا جلساتی دارد که مرکز پژوهش‌ها، وزارت علوم و سازمان سنجش پیشنهادات و نظرات خود را بیان می کنند و طبق آن طرح و قانونی را مصوب می کنند، گفت: این موضوع در صحن مجلس رای آورد اما متاسفانه شورای نگهبان آن را خلاف قانون اساسی دانست.

    وی اضافه کرد: اکنون سوال ما این است که اگر واقعا این خلاف قانون اساسی بوده، چگونه در سال ۹۶_۹۲ بارها قانون سابق تصویب شد، ما در مجلس شورای اسلامی بر نظر خودمان اصرار داریم که این نظر باید به مجمع برود و آنجا هم صحبت کنیم.

    احمدی سنگری تصریح کرد: تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی درست نیست، زیرا کسی در تهران درس می خواند امکانات بیشتر و بهتری به نسبت کسی که در روستاهای مناطق محروم تحصیل می کند دارد./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=10410

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس