×

اشک خوزستانی ها همچنان از مشکلات عدیده ریزان است/رسیدن آب غدیر به آبادان طنزی تلخ است

نماینده مردم آبادان در مجلس خواست مسئولین ناجی دو ملی شهر آبادان و خرمشهر باشند.

  • ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
  • ۰
  • اشک خوزستانی ها همچنان از مشکلات عدیده ریزان است/رسیدن آب غدیر به آبادان طنزی تلخ است

     به گزارش صبح مجلس، سیدمجتبی محفوظی در نشست علنی امروز( سه شنبه ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: حرکت مثبت دولت و سعی و تلاش و تکاپوی آن از چشمان تیزبین نمایندگان دور نمی ماند لیک گرانی های لحظه ای که کنترلش از شعارهای دولت بود کمر ملت را شکسته است آیا نباید برای گرانی لحظه ای کالاها و پایین آمدن ارزش پول ملی و کوچک شدن سفره مردم و کاهشی بودن قدرت خرید ملت حدی گذاشت و چاره ای اندیشید؟

     نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشتر برای حل معضل مسکن، پیشنهاد تحویل زمین به همراه اعطای وام را داده بودم که در حال اجرا است، امروز هم برای رفع بیکاری و کاهش تورم و ایجاد شغل پیشنهاد آزادی صادرات و واردات و فعالیت گمرک ها و همچنین تسهیل در اعطای انواع مجوزهای کسب و کار، تولید و ساخت و ساز را می دهم.

    وی اظهار داشت: اشک خوزستان و خوزستانی ها نیزهمچنان از بیکاری، بی آبی و مدیران پروازی، مشکلات عدیده بر سر راه کشاورزی، سرمایه گذاری ریزان است. در آبادان اما در عین موفقیت فراوان مان در پیگیری ها و مطالبات به ویژه در فاز عمرانی و اجرای پروژه های متعدد فاضلاب و آسفالت همچنان از قطار پیشرفت و توسعه کشور عقب مانده ایم، به نتیجه رسیدن برنامه کارگروه توسعه آبادان و خرمشهر عین نان شب برای این دو شهر واجب است.

    این نماینده مجلس اظهار داشت: جناب آقای مهندس محرابیان حالا که ضرورت انتقال سد مارد به حفار و بازگشایی بوزد بعد از دو سال پیگیری از طرق متعدد علمی برای همگان اثبات شده است تعلل دیگر پذیرفتنی نیست. وضعیت موجود شبح مخوف مرگ آبادان و خرمشهر و محو از نقشه میهن را به همراه دارد و باید ناجی این دو ملی شهر باشیم.

    وی بیان کرد: وزیر نیرو، به والله رسیدن آب غدیر به آبادان طنزی تلخ است اگر آب به آبادان رسیده بود امروز وضعیت آب مصرفی این نبود. جهت اطلاع شما و رئیس جمهور باید بگویم امروز وضعیت آب به ویژه در حوزه روستایی اسفناک بوده و از لحاظ کمیت و کیفیت در اضمحلال است، وزیر نیرو اگر پروژه فاضلاب قرارگاه خاتم از محل تهاتر نفت که به مرحله کلنگ زنی به آغاز رسیده همین ابتدای کار ابتر بماند باز هم باید بر سر فاضلاب سوگ نامه و تراژدی نوشت. وضعیت روشنایی هم در نقاط صفر مرزی تعریفی ندارد.

    محفوظی مطرح کرد: وحیدی محرم الحرام از راه رسید و شما باز هم در صدد تکرار تجربه تلخ پارسال در میزبانی از زوار اربعین هستید سال گذشته دستوری برای دهیاران سختکوش منیوحی و اروندکنار گرفتیم و استاندار وقت دستور داد اما متاسفانه مدیر کل امور روستایی تان دایه دلسوز تر از مادر و کاسه داغ تر از آش است هر چه سریعتر مطالبه به حق دهیاران و دستور صریح وزیر اجرا شود.

    وی ادامه داد: رئیسی کوچه های آبادان همچنان برای یک وجب آسفالت فریاد وا اسلاما سر می دهند هنگامی که به دستاورد مطالعاتی و نتایج مثبت پیگیری می نگرم سرخوش و هنگامی که کوچه های همچنان جنگ زده ذوالفقاری، جمشید آباد و میدان طیب و سایر محله ها می نگرم عرق شرم بر جبینم می نشیند که بر پیشانی هر انسان آزاده ای می نشیند. رئیس جمهور بیکاری داد مردم حوزه انتخابیه ام را به آسمان برده علاوه بر صنعت باید در زمینه های گمرکی، شیلاتی و کشاورزی تسهیلات ویژه و سریع در نظر گرفت.

    نماینده مردم آبادان بیان کرد: وزرای کار و نفت تکلیف بیمه بیکاری ۶هزار و ۸۳۵ نفر از کارکنان مظلوم فاز دو پالایشگاه آبادان را که موضوع سوال و نامه نگاری اینجانب که منجر به  دستور مستقیم رئیس جمهور شده بود را هر چه سریعتر مشخص کنید. فاز ۲ باید هر چه سریعتر به اجرا برسد تا شاهد ناامنی و ناهنجاری نباشیم.

    وی گفت: وزیر کار طبق مطالبه و نامه نگاری اینجانب و همکارانم مقرر شده بود در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت های تابع شستا در آبادان ماهانه ۵۰ تن قیر تحویل شهرداری آبادان شود اما تاکنون این اتفاق نیافتاده است هر چه سریعتر دستور اقدام دهید. وزیر اقتصاد از استقرار کمرگ در گیت ها چه خبر؟ مالیات کمرشکن برای اصناف و مردم به چه معنا است؟

    این نماینده مجلس تاکید کرد: وزیر جهادکشاورزی هر چه سریعتر نرخ خرید حمایتی و تضمینی خرما را مشخص کنید و دستگاه های تابع را برای این مهم امر به ابلاغ کنید. در پایان بر حسب وظیفه ذاتی و شرعی خود باید از ابر مردی بگویم که وجودش نعمتی است که در آخرت از حرمتش سوال خواهد شد. بزرگمردی که دهه ها پدرانه و با از خود گذشتگی، ایمان، تقوا، شجاعت، درایت، حکمت و درک زاید الوصف امت را راهبری کرده است( در این بخش نماینده به زبان عربی نطق خود را ادامه داد و به پایان رساند.)/

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=7586

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس