×

استنشاق آلاینده‌های مازوت‌سوزی نیروگاه منتظری جان مردم اصفهان را به خطر انداخته است

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس ضمن یادآوری وعده فراموش شده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص اتخاذ تدبیری برای جلوگیری از مشکلات ناشی از مازوت‌سوزی در نیروگاه منتظری که استنشاق آلاینده‌های حاصل از آن جان مردم حوزه انتخابیه و اصفهان را به خطر انداخته است، خواستار رسیدگی فوری وزرای نیرو و نفت به این موضوع شد.

  • 20 شهریور 1402
  • 0
  • استنشاق آلاینده‌های مازوت‌سوزی نیروگاه منتظری جان مردم اصفهان را به خطر انداخته است

    به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۰ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جناب آقای سلاجقه در سفری که سال گذشته به شاهین‌شهر داشتید به این نکته اشاره کردید که عدم استفاده از مازوت در نیروگاه شهید منتظری به مسئولان مربوطه را متذکر شده‌اید.

    نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس افزود: جنابعالی در این خصوص مسئولیت دارید و باید الان که شهریور ماه است این موضوع را پیگیری کنید و با وزرای نیرو و نفت و استاندار اصفهان هماهنگی کنید چرا که زمستان پیش روی مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار و کلانشهر اصفهان است و آنها تحمل استنشاق آلایندگی‌های حاصل از مازوت‌سوزی در این نیروگاه را ندارند. اگر به آمار دانشگاه علوم پزشکی از بعد بهداشتی نگاه کنید مشاهده خواهید کرد که تأثیرپذیری و خطرات ناشی از آن برای مردم به چه میزان است.

    وی تصریح کرد: مجلس هرچه سریعتر تعیین تکلیف اصلاح آزمون سراسری را در دستور کار قرار داده و قبل از بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه این موضوع را تعیین تکلیف کند چرا که با این مصوبه وضعیت چند میلیون نفر مشخص خواهد شد.

    مشکلات کشور توسط یک جناح قابل حل نیست بیشتر بخوانید: مشکلات کشور توسط یک جناح قابل حل نیست

    حاجی دلیگانی یادآور شد: بیمه کارگران ساختمانی باید هرچه سریعتر تعیین تکیف شود و اگر هیأت نظارت ایرادی را نسبت به آن موارد می‌داند لطف کند در کمیسیون اجتماعی حضور پیدا کرده و این موضوع را تعیین تکلیف کند چرا که ۶ ماه است ساختمان‌سازی در کشور بلاتکلیف و معطل مانده است بنابراین مجلس باید قبل از بررسی برنامه هفتم توسعه تعیین تکلیف در خصوص این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

    عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تأکید کرد: چرا دولت نسبت به پرداخت پول باقی مانده گندم به کشاورزان اقدامی نمی‌کند، این به این معناست که کشاورزان گندم کشت نکنند در غیر این صورت باید با پرداخت پول گندم آنها را به کاشت این محصول تشویق کنند./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=9389

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس