×

اخذ اجباری هرگونه کمک مالی از اولیا دانش آموز خلاف قانون است

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه اخذ اجباری هرگونه کمک مالی از اولیا دانش آموز خلاف قانون است، گفت: آموزش و پرورش باید با مدیر متخلف برخورد لازم را داشته باشد.

  • ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
  • ۰
  • اخذ اجباری هرگونه کمک مالی از اولیا دانش آموز خلاف قانون است

    به گزارش صبح مجلس، فرهاد بشیری با اشاره به گزارشات واصله مبنی دریافت کمک مالی از اولیا در مدراس دولتی، عنوان کرد: بر اساس اصل۳۰ قانون اساسی امور آموزشی و پرورشی تا پایان دوره متوسطه برای دانش آموز رایگان است.

    نماینده مردم پاکدشت در مجلس تصریح کرد: اخذ هرگونه کمک مالی از اولیا آن هم به صورت اجباری و سختگیرانه کاملاً خلاف قانون بوده و اگر اولیا قصد کمک به مدارس را دارند را باید به صورت داوطلبانه باشد.

    وی ادامه داد: این در حالیست که هزینه بیمه و کتاب به عهده دانش آموز است و در این شرایط اقتصادی نباید توقع دیگری از دانش آموزان و اولیا دانش آموز داشت.

    بشیری اظهار کرد: قطعا ادارات کل آموزش و پرورش باید به این مسئله نظارت داشته باشند و اگر گزارشی در این رابطه وجود دارد باید با آن برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

    عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: نظارت بر اجرای قانون از وظایف آموزش و پرورش است و ارزیابی عملکرد باید با متخلفان برخورد و در صورت لزوم مدیر متخلف را برکنار کنند. این پرونده‌ها به هیأت تخلفات اداری ارجاع و به آن رسیدگی می‌شود.

    منبع:خانه ملت 

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=7841

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس