×

احقاق حق داوطلبان و مردم در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس

سخنگوی شورای نگهبان اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: این طرح در راستای اجرای سیاست‌های کلی انتخابات تصویب شد و لازم‌الاجرا است و مزیت‌هایی در راستای احقاق حق داوطلبان و مردم داشت.

  • ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
  • ۰
  • احقاق حق داوطلبان و مردم در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس

    به گزارش صبح مجلس، هادی طحان نظیف صبح امروز (شنبه، ۴ آذر ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از بررسی طرح ها و لوایح ارسالی به شورای نگهبان طی چند هفته گذشته، گفت: طرح اصلاح بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. این طرح در خصوص پیگیری برخی از نمایندگان است که آیا مشمول قانون ۸۳ قانون انتخابات می‌شوند یا خیر که صریح تر ذکر شد؛ مواردی که در راستای ایفای وظایف نمایندگی است مشمول این قانون نمی‌شود.

    سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: اصلاح مصوبه مربوط به قیر در بودجه سال جاری با ایراد شکلی در شورای نگهبان روبرو شده بود. این مصوبه‌ در جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفت و تعیین تکلیف شد.

    وی تصریح کرد: طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز از سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که با ابهاماتی مواجه شد. همچنین طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها از دیگر مواردی است که مورد بررسی شورای نگهبان قرار گرفت. این طرح همچنین با ایراداتی از سوی هیئت عالی نظارت مواجه شد لذا جمع بندی آن به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

    سخنگوی شورای نگهبان افزود: لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از سوی این شورای مورد بررسی قرار گرفت که با ایراداتی که پیش‌تر از سوی بنده عنوان شده بود، مواجه شد. به صورت تفصیلی و در گزارشی ایرادات شورای نگهبان به این مصوبه را اعلام خواهم کرد.

    وی گفت: در این میان چهار اساسنامه اعم از اساس‌نامه سازمان مناطق آزاد کیش، قشم، ارس باران، ماکو و غیره نیز مورد بررسی قرار گرفت و با شرع و قانون مطابقت داده شد.

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=12480

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس