×

احداث کمربندی تالش موجب تقویت ارتباط با حوزه قفقاز می‌گردد

تا مردم شهر تالش از ترافیک‌های سنگین در سطح شهر رهایی یابند و کریدور جنوب به شمال تکمیل و ارتباط با حوزه قفقاز تقویت می‌گردد.

  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱
  • ۰
  • احداث کمربندی تالش موجب تقویت ارتباط با حوزه قفقاز می‌گردد

    به گزارش صبح مجلس، حسن محمدیاری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صبح مجلس پیرامون اقدامات و نتایج پیگیری‌های خود در خصوص کمربندی تالش گفت: فرآیند پروژه کمربندی تالش به استخوان لای زخم تبدیل شده؛ پروژه‌ای که بیشتر از پانزده سال مغفول مانده؛ این پروژه در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی آغاز شد و علاوه بر پل رودخانه گرگانرود در همان سال‌های ابتدایی دو کیلومتر از مسیر خریداری شد و مقرر گردید الباقی مسیر را دولت خریداری نماید؛ دولت با اعتباری ۳۶میلیاردی که پیش‌بینی شده بود به راحتی می‌توانست این امر را محقق نماید؛ اما متاسفانه دولت اعتبارات لازم را اختصاص نداد و کار نیمه تمام رها شد.

    نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی افزود: پیگیری‌های ما در مجلس یازدهم با ارائه برنامه‌های متعدد به نتیجه نرسید، در مرحله بعد با توجه به این که متوجه شدیم دولت توان ندارد هزار میلیارد را به صورت یکجا اختصاص دهد و از طرفی این پروژه در کریدور شمال به جنوب قرار دارد و فقط متعلق به شهر تالش نیست پیشنهاد شد که این پروژه در فازها و بخش‌های کوچک‌تر اجرا گردد. این درخواست و پیشنهاد به رئیس جمهور، معاون اول، معاونین وزارت راه‌وشهرسازی سازمان برنامه‌وبودجه و رئیس مجلس ارائه شد و وعده‌ی همکاری و مساعدت دادند اما بی‌فایده بود، این در حالی است که سازمان برنامه‌و‌بودجه در یک‌سال اخیر از تخصیص ده‌ میلیارد تومن برای راه‌اندازی بخشی از پروژه دریغ کرد. با این حال اخیراً طی نامه‌ای خطاب به معاون اجرایی رئیس جمهور درخواست تخصیص اعتبار از مصوبات سفرهای رئیس جمهور به استان‌ها ارسال نمودم که در حال پیگیری است.

    وی یادآور شد: در چهار سال نمایندگی مردم در مجلس یازدهم علاوه‌بر پیگیری‌های متعدد حضوری بارها در نطق‌ها و تذکرات خود به این پروژه اشاره نمودم ولی نتیجه‌ای حاصل نشد. حتی از طریق تهاتر نفت مصوب شد سیصد میلیارد تخصیص داده شود که موضوع تهاتر نفت نیز عملیاتی نشد.

    محمدیاری ادامه داد: علاوه بر نماینده مردم تالش در دوره دوازدهم مجلس نیاز است مجمع نمایندگان استان، استاندار و شخص وزیر راه به این پروژه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا مردم شهر تالش از ترافیک‌های سنگین در سطح شهر رهایی یابند و کریدور جنوب به شمال تکمیل و ارتباط با حوزه قفقاز تقویت گردد./پایان خبر

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=14566

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس