×

آموزش و پرورش اردکان با فاجعه کمبود نیرو مواجه است/ اول مهر ۹۲ کلاس دوره ابتدایی معلم ندارد

نماینده مردم اردکان در مجلس با انتقاد از بی توجهی آموزش و پرورش به شرایط شهرستان اردکان از کمبود نیرو در دوره های ابتدایی، اول و دوم دوره متوسط، خدمتگذار و سرایدار در آستانه آغاز فصل مدارس خبر داد.

  • 31 شهریور 1402
  • 0
  • آموزش و پرورش اردکان با فاجعه کمبود نیرو مواجه است/ اول مهر ۹۲ کلاس دوره ابتدایی معلم ندارد

    محمدرضا دشتی اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه سال تحصیلی تا چند روز آینده آغاز می شود اما آموزش و پرورش اردکان نتوانسته است سامانی به وضعیت آموزش دانش آموزان بدهد گفت: با توجه به اینکه تا چند روز آینده سال تحصیلی آغاز می شود، آموزش و پرورش شهرستان اردکان با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است، به طوری که تا این لحظه ۹۲ کلاس درس در مقطع ابتدایی بدون آموزگار است.

    نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: کاش وزیر برای یکبار هم که شده با این شهرستان صنعتی- معدنی سفر می کرد و از نزدیک می دید در شهرستانی که آلودگی هوا، مسائل زیست محیطی و اجتماعی آورده صنعتی و معدنی بودن است، برای شروع سال تحصیلی معلم ندارد.

    وی اظهار داشت: در مقاطع اول و دوم دوره متوسط نیز با کمبود ۵ هزار ساعت حق التدریس مواجه ایم که انتظار می رود وزارتخانه برای حل این مسئله در کوتاه مدت از نیروهای بازنشسته استفاده کند چرا که این شرایط در شأن مردم نیست.

    فرهنگ حمایت از دانش بنیان‌ها در کارشناسان ادارات دولتی ایجاد شود بیشتر بخوانید: فرهنگ حمایت از دانش بنیان‌ها در کارشناسان ادارات دولتی ایجاد شود

    این نماینده مجلس ادامه داد: حتی با کمبود ۳۵ نیروی خدمتگذار و سرایدار در مدارس شهرستان اردکان مواجه هستیم، علاوه بر آن ۲۰ مدرسه کم داریم، در واقع آموزش و پرورش اردکان در ابتدای سال تحصیلی جدید با فاجعه رو به رو است.

    دشتی اردکانی با بیان اینکه استاندار باید با سرعت به موضوع واگذاری زمین برای ساخت مدارس ورود کند، اظهار داشت: انتظار می رود پیش از اول مهر وزارت آموزش و پرورش تکلیف نیروهای ماده ۲۸ را تعیین کند در غیراینصورت ۹۲ کلاس ابتدایی اردکان بدون معلم خواهد بود./

    پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=10046

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس