×

آموزش و پرورش اجازه تصرف املاک خود را ندهد

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ضمن انتقاد شدید از عملکرد حقوقی وزارت آموزش و پرورش در زمینه تصرف املاک از این وزارتخانه، گفت: متأسفانه اخیراً ملکی که نزدیک به ۲۰۰۰ متر بنا دارد و برآورد قیمتی آن به یک هزار میلیارد تومان می‌رسد در منطقه شریعتی تهران از مالکیت آموزش و پرورش خارج و به نهادی دیگری واگذار شده است.

  • ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
  • ۰
  • آموزش و پرورش اجازه تصرف املاک خود را ندهد

    به گزارش صبح مجلس، محمد وحیدی با اشاره به خبر منتشر شده در خصوص تصرف مجتمع آموزشی-تربیتی پردیس در شهر تهران، عنوان کرد: پس از انتشار این خبر با رئیس آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران و وزیر آموزش و پرورش گفت‌وگو کردم و پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این مجتمع آموزشی- تربیتی که حدود ۴۰ سال است در اختیار آموزش و پرورش و دانش آموزان تهرانی بوده، توسط وزارت علوم تصرف شده است.

    نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: این مجموعه، شامل استخر و چندین زمین ورزشی بوده و در آن فعالیت های فرهنگی و آموزشی مانند کلاس‌های قرآن، زبان برگزار می شده است. همچنین شامل مجموعه پیش دبستانی، مهد کودک و دبستان  نیز بوده است  که از سال ۱۳۶۰،  با اسناد و مدارک متقن در اختیار آموزش و پرورش بوده و دانش آموزان زیادی در آن به فعالیت های آموزشی و تربیتی مشغول بوده اند.

    وی ادامه داد: این مجموعه، در  خیابان شریعتی، یکی از بهترین و گران ترین نقاط شهر تهران، واقع است و دارای  نزدیک به ۲۰۰۰ متر بنا و ساختمان است که برآورد قیمت آن به ۱۰۰۰ میلیارد تومان  می رسد.

    وحیدی اضافه کرد: اینکه چگونه وزارت علوم،  توانسته ملک به این مهمی را در ایام تابستان، که تعداد زیادی از دانش آموزان در حال فعالیت بودند، از آموزش و پرورش بگیرد، جای سوال است و مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران و وزارتخانه،  باید پاسخگو باشند. وزارت علوم مدعی است با حکم قضایی این زمین را تصرف کرده که باید در این باره بررسی های لازم صورت گیرد.

    وی افزود: بر اساس اخبار واصله مجموعه پردیس دارای ۳۰ کارمند و زیر نظر آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران فعالیت داشت و در حالیکه دانش آموزان زیادی در حال فعالیت‌های آموزشی و ورزشی بودند،  با حضور ناگهانی مسئولان وزارت علوم، مجموعه پردیس و ساختمان های آن پلمپ شد و علی رغم مقاومت مدیر و کارکنان کانون، این مجموعه در اختیار وزارت علوم قرار گرفت.

    نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: این در حالی است که گفته می شود سند رسمی این مکان، به نام آموزش و پرورش بوده است. تعطیلی ناگهانی این مجموعه، موجبات ناراحتی بسیاری از  اولیاء و دانش آموزان شده است. گفته می‌شود این ملک پیش از این در اختیار بنیاد مستضعفان بوده و با نظر دفتر مقام معظم رهبری این ملک به آموزش و پرورش منتقل شده است.

    وحیدی تصریح کرد: این موضوع در حالی اتفاق افتاده که بسیاری از دانش آموزان در فصل تابستان هزینه کلاس‌های تربیتی – آموزشی پرداخت کردند و با این وضعیت فعلی دچار سرگردانی و بلاتکلیفی شدند.

    وی ادامه داد: انتظار داریم آموزش و پرورش به لحاظ حقوقی جدی تر عمل کند؛ چرا این اتفاق درست باید در زمانی رخ دهد که معاون حقوقی آموزش و پرورش در سفر حج به سر می‎‌ برد و پس از بازگشت او از مکه آقای فرخی تغییر می‌کند.

    این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: اگر به پیشینه تاریخی املاک آموزش و پرورش و وزارت علوم ورود کنیم در می‌یابیم که بیش از ۱۸۰ آموزشکده و دانشکده از املاک آموزش و پرورش تحویل وزارت علوم شده است که در این رابطه نیز لازم است آموزش و پرورش با این همه نیاز این املاک را بازپس گیری یا معادل ریالی آن را دریافت کند.

    وی ادامه داد: این موضوع نگرانی‌های زیادی نسبت به آینده ایجاد خواهد کرد لذا آموزش و پرورش باید از دارایی‌های خود که متعلق به دانش آموزان و معلمان است، دفاع کند.

    منبع:خانه ملت 

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=8315

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس