×

آمریکا برای تامین منافع خود در برجام مذاکرات را فرسایشی کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سیاستمداران واشنگتن طی ماه های گذشته بارها به طور غیرمستقیم پیام های متعددی را برای بازگشت به توافق برنامه جامع اقدام مشترک ارسال کرده اند.

  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
  • ۰
  • آمریکا برای تامین منافع خود در برجام مذاکرات را فرسایشی کرد

    به گزارش نمایندگان، حسن همتی در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در مورد پرونده هسته‌ای ایران  و حل آن از طریق دیپلماسی، گفت: سیاستمداران واشنگتن طی ماه های گذشته بارها به طور غیرمستقیم پیام های متعددی را برای بازگشت به توافق برنامه جامع اقدام مشترک ارسال کرده اند.

    نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که همزمان با این اقدامشان، در مقابل رسانه ها عنوان می کنند برجام اولویتشان نیست یا در اظهاراتی مانند صحبت های اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده از  دیپلماسی برای حل و فصل پرونده برجام سخن به میان می آورند که همگی اینها نشان دهنده سیاست یک بام و دوهوای کاخ سفید است.

    وی ادامه داد: در مقابل اروپایی ها نیز با انفعال خودشان در راستای سیاست آمریکا حرکت می کنند و مشاهده می شود که درصدد فرصت سوزی صرف هستند تا منافع خودشان را تامین کنند.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اروپایی ها نیز در راستای محقق کردن دسیسه های آمریکایی ها به بهانه های واهی کشورمان را تحت تحریم های حقوق بشری و … قرار داده اند، افزود: اگر نگاه کلی به مباحث مطرح شده داشته باشیم، می توان اذعان کرد که پرونده هسته ای بهانه ای بیش نیست زیرا اگر برجام هم احیاء شود، موضوعات حقوق بشری، موشکی و … باید به سرنوشت برجام تبدیل شوند.

    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت هسته ای ایران را تایید کرده است، خاطرنشان کرد: بنابراین توصیه می شود مقامات کاخ سفید پیش از اظهارنظر در مورد فعالیت صنعت هسته ای جمهوری اسلامی، گزارش های آژانس را مطالعه کنند.

    منبع:خانه ملت 

    انتهای پیام 

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=4655

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس