• امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
عضو کمیسیون امورداخلی کشور:

فشارهای قضایی و انتظامی در موضوع حجاب، هیچوقت جواب نخواهد داد

  • کد خبر : 14167
  • شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 13:37
فشارهای قضایی و انتظامی در موضوع حجاب، هیچوقت جواب نخواهد داد
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: با رفتارهای چالشی یا سلیقه‌ای برخورد کردن یا اعمال فشار آنچنانی در موضوع حجاب هیج نتیجه ای حاصل نمی‌شود.

به گزارش صبح مجلس، محمد صفری عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها، در خصوص اقدامات و اتفاقات اخیر در زمینه حجاب و آغاز اجرای طرح نور با عنوان مقابله با بدحجابی، گفت: یکی از موضوعاتی که ما طی کمتر از دو سال اخیر با آن مواجه هستیم و به عنوان یکی از چالش‌های اجتماعی و سیاسی در کشور دارد با آن برخورد می شود مساله حجاب و عفاف در جامعه است. متاسفانه برخوردهای نسنجیده باعث شده که هزینه‌های بسیار زیادی برای کشور ایجاد شود.

وی در گفتگو با ایلنا، ادامه داد: موضوع حجاب جدای از اینکه یک مساله عقیدتی است، یک موضوع فرهنگی هم محسوب می‌شود، ما با توجه به اینکه مسلمان هستیم و به لحاظ اعتقادی به حجاب باور داریم باید به قول و فعل و تقریر پیامبر اکرم نگاه کنیم که پیامبر عظیم الشأن و قرآن به عنوان یک مساله فرهنگی به آن نگاه کردند.

ماینده رودسر و املش در مجلس افزود: متاسفانه در کشور ما علیرغم همه فشارهای فرهنگی یا شبیخون های فرهنگی که از داخل و خارج کشور نسبت به مسائل این چنینی دارد انجام می شود، ما هنوز نتوانستیم یک کار فرهنگی فاخر در موضوع حجاب داشته باشیم که بتوانیم از قِبل آن مساله حجاب را در کشور خود نهادینه کنیم.

صفری در ادامه خاطرنشان کرد: امروز کشور ما هم به لحاظ چالش‌های اقتصادی و هم چالش‌های سیاسی که در منطقه داریم در شرایط خاصی قرار گرفته است؛ در نتیجه می‌طلبد که مساله حجاب را به گونه‌ای مدیریت کنیم که منتج به نتیجه‌ای شود که از کنار آن بتوانیم در کشور یک کار فرهنگی انجام دهیم، امروز نگاه رهبری معظم انقلاب و نگاه حضرت امام(ره) به موضوع حجاب می تواند یک الگو برای ما باشد.

بیشتر بخوانید: فردا جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد

وی خاطرنشان کرد: با رفتارهای چالشی یا سلیقه‌ای برخورد کردن یا اعمال فشار آنچنانی در موضوع حجاب هیج نتیجه ای حاصل نمی‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوارها در ادامه عنوان کرد: وقتی که لایحه حجاب و عفاف وارد مجلس شد، مشاهده کردیم که صرفا نگاهشان جرم انگاری بود. آیا ما برای موضوع حجاب در مدارس و دانشگاه ها و فضاهای دیگر توانستیم یک الگو و مدل را تعریف کنیم و به دستگاه‌های مختلف بدهیم ؟ این کار را نکردیم و امروز هم انتظار داریم علیرغم همه فشارهایی که سر مساله حجاب وجود دارد بتوانیم با فشارهای قضایی و انتظامی این کار را پیش ببریم که هیچوقت جواب نخواهد داد بلکه عکس موضوع هم متاسفانه نتیجه می گیریم. کما اینکه در سال ۱۴۰۱ هزینه های بسیار زیادی را در این رابطه پرداخت کردیم، لذا انتظار داریم مسئولان مربوطه دراین رابطه تدبیر کنند.

صفری ابراز داشت: گزارشاتی هم به مجلس شورای اسلامی می رسد و انتظار داریم که مسئولان مربوطه به ویژه وزیر محترم کشور نسبت به این مساله حتما از طریق مشورت با کارشناسان اجتماعی و فرهنگی مشاوره های بیشتری داشته باشد تا ان‌شاءالله بتوانیم شاهد بازخورد بهتری نسبت به موضوع باشیم./ پایان پیام

لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=14167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسماء
اسماء
۱۴۰۳-۰۲-۰۱ ۶:۰۴ بعد از ظهر

چنین چیزهای غلطی را نشر ندهید، اگر با نظر اینها کسی بخواهد خدایی نکرده جلو برود، آنقدر طلاق و خیانت و خشونت و جرایم جنسی زیاد می شود، که آن وقت جلوگیری و برخورد با آنها بسیار دشوار خواهد بود و امنیت از اکثریت سلب می شود
چنین مواردی ارزش انتشار ندارند، مگر کسی می گوید برای قاتل و دزد و مواد مخدر فقط باید کار فرهنگی کرد؟ کار فرهنگی باعث پیشگیری در مورد بعضی ها می شود، اما آنچه بطور قوی بازدارنده است حضور پلیس است، در مورد حجاب اول تذکر دریافت می کنند، اگر گوش نکردند آن وقت باید با آنها برخورد قانونی شود، کارفرهنگی هیچ گاه جای تذکر و اعمال قانون و مجازات را نمیگیرد، بعضی نه تنها تذکر قبول نمی کنند، بلکه نظم عمومی را با ظاهر و رفتار زشت خود برهم می زنند، بعضی اهل فحاشی و یا خشونت اند، معلوم است که پلیس باید با اینها برخورد کند
هم طرح نور پلیس بسیار عالی است، هم گشت ارشاد، بدون گشت ارشاد دیدیم چقدر وضعیت افتضاح شد، بعضی دانشگاه ها که ولنگاری موج میزد افت رتبه شدید بین المللی پیدا کردند، خشونت در جامعه افزایش پیدا کرد به خصوص علیه زنان، هر کسی در این مورد علیه پلیس حرف بزند، حداقل حق ندارد از اسلام و امامین انقلاب بگوید، چون نظر آنها دقیقا خلاف این چرندیات است. جامعه با ولنگاری و عدم تذکر و برخورد قانونی ، مخصوصا برای زنان و کودکان بسیار خطرناک و ناامن خواهد شد، مثل وضعیت فاجعه بار و افتضاح کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x