• امروز : پنجشنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
کوچکی نژاد؛

وزرای بهداشت به سمت اجرای پزشک خانواده نمی روند چون باعث کسادی بازار پزشکان متخصص می شود

  • کد خبر : 15014
  • چهارشنبه 9 خرداد 1403 - 12:47
وزرای بهداشت به سمت اجرای پزشک خانواده نمی روند چون باعث کسادی بازار پزشکان متخصص می شود
منتخب مردم رشت و خمام در مجلس دوازدهم با بیان اینکه وزاری بهداشت به دلیل کسادی بازار پزشکان متخصص سمت اجرای پزشک خانواده نمی روند تاکید کرد که بی توجهی نسبت به اجرای این طرح و نظام ارجاع افزایش هزینه های حوزه سلامت را در پی دارد.

به گزارش صبح مجلس، جبار کوچکی‌نژاد با انتقاد از اینکه حوزه سلامت با مشکلات ساختاری مواجه است، گفت: برخی از وزرای بهداشت هم به این مشکلات ساختاری دامن می زنند و تلاش چندانی برای رفع این مشکلات نمی کنند.

وی با یادآوری اینکه مشکل نظام سلامت بودجه نیست، افزود: باید وزیر مقتدری ساختارها را اصلاح و برای اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع اهتمام جدی داشته باشد و همه مردم را تحت پوشش پزشک خانواده قرار دهد.

بیشتر بخوانید: انتقاد نماینده مجلس به صداوسیما در برگزاری مناظره اول

منتخب مردم رشت و خمام در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه پزشک خانواده باید مسیر درمان افراد را مدیریت کند، ادامه داد: در این طرح باید درمان با کمترین هزینه و همچنین درمان بجا مدنظر قرار گیرد البته از آنجایی که این طرح باعث کسادی بازار پزشکان متخصص می شود بنابراین هیچکدام از وزرا به سمت اجرای پزشک خانواده گام بر نمی دارند در حالی که بی توجهی نسبت به این مهم افزایش هزینه های حوزه سلامت و درمان را در پی دارد.

کوچکی نژاد یادآور شد: با توجه به بی توجهی به اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع هر اندازه که بودجه به حوزه سلامت هم اختصاص داده شود نه تنها مردم راضی نمی شوند بلکه مشکلات هم افزایش خواهد یافت؛ نیاز است مجلس دوازدهم ساختارها را اصلاح و در قوانین بازنگری کند و دولت هم ریل گذاری درست را انجام دهد./ پایان پیام

لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=15014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.