×

لایحه عفاف و حجاب در شأن نظام اسلامی نبوده و در حد رفع تکلیف است!

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، گفت: لایحه عفاف و حجاب به گونه ای تنظیم شده است که اگر شخصی به فرد هنجارشکن در این زمینه، یک تذکر عادی بدهد، بجای اینکه مراجع قضایی بیایند و به آن فردی که هنجارشکنی کرده است تذکر بدهند، به جای او می آیند و یقه فرد تذکر دهنده را می گیرند که چرا به او تذکر داده ای!؟

  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
  • ۰
  • لایحه عفاف و حجاب در شأن نظام اسلامی نبوده و در حد رفع تکلیف است!

    احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری نمایندگان، درخصوص لایحه عفاف و حجاب، گفت: از نظر بنده لایحه عفاف و حجاب، یک رفع تکلیف از طرف دستگاه های قضایی و اجرایی بود، یعنی کسانی که این لایحه را تنظیم کردند، اصلا نیامدند روی این لایحه یک تأملی کنند و از پیشنهادات صاحب نظران نیز استفاده کنند.

    وی بیان کرد: درست است که در لایحه عفاف و حجاب از نظرات دولت و سایر نهاد های مربوطه، استفاده شد اما در اصل، باید در این لایحه از نظر کسانی که در بطن جامعه بوده اند و پشت صحنه سازماندهی شده کشف حجاب ها را می بینند، استفاده کنند و در تنظیم این لایحه باید نقش دشمن در این هنجارشکنی ها را مورد توجه قرار دهند.

    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، افزود: به نظر می‌رسد که برای تنظیم این لایحه عفاف و حجابی که هم اکنون ارائه شده است، افراد آمده اند در یک فضای عادی و به دور از واقعیت های جامعه، آن را تنظیم کرده اند و در مقابله با این موضوع آنقدر عادی رفتار کرده اند که انگار مثلاً یک کسی یک خطای عادی کرده است و ناغافل روسری از سرش در خیابان افتاده است، لایحه عفاف و حجاب به گونه ای تنظیم شده است که واقعیت های جامعه در آن دیده نشده است.

    فلاحی در ادامه بیان کرد: لایحه عفاف و حجاب به گونه ای تنظیم شده است که اگر شخصی به فرد هنجارشکن و قانون شکن در این زمینه، یک تذکر عادی بدهد، بجای اینکه مراجع قضایی بیایند و به آن فردی که هنجارشکنی کرده است تذکر بدهند، به جای او می آیند و یقه فرد تذکر دهنده را می گیرند که چرا به او تذکر داده ای!؟ باید گفت که این لایحه عفاف و حجابی که هم اکنون تنظیم شده است اصلا در شأن نظام اسلامی نیست و نیز در شأن مجلس شورای اسلامی نیست که به این لایحه بپردازد.

    وی خاطرنشان کرد: باید برای عفاف و حجاب یک لایحه مفصل ارائه شود و نظرات مجلس شورای اسلامی نیز در تنظیم این لایحه، درنظر گرفته شود چراکه مجلس تاکنون صدها جلسه را به این موضوع اختصاص داده است و به صورت جدی روی این مسئله وقت گذاشته است.

    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، افزود: باید در تنظیم لایحه عفاف و حجاب، از شیوه های نوینی که در دنیا برای مبارزه با این نوع تخلفات هستند، استفاده کرد، همچنین باید از طرح ها و نوآوری های افراد صاحب نظر در این لایحه استفاده شود تا این لایحه بتواند کارآمدی لازم را داشته باشد.

    فلاحی در انتها بیان کرد: درحال حاضر ما شاهد قانون‌شکنی و هنجارشکنی هایی در جامعه هستیم که اینها در ادامه اغتشاشات سال گذشته هستند، به عبارت دیگر آنهایی که مانور موتوری راه می اندازند و یا تجمعاتی در این زمینه تشکیل می‌دهند و خیلی برنامه ریزی شده در این مسئله عمل می کنند، این رفتار ها در ادامه اغتشاشات مهرماه سال گذشته هستند که با یک شیوه دیگر ادامه پیدا کرده است، این موضوع یک بحث سیاسی و امنیتی است و فقط یک بحث فرهنگی نیست.

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=4751

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس