×

طرح مجلس دغدغه‌های خانواده‌‎ها و معلمان را در خصوص مدارس غیردولتی برطرف می‌کند

نماینده مردم یزد،ابرکوه ، بافق، خاتم، مهریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح اداره و تأسیس مدارس غیردولتی در شورای نگهبان، گفت: این طرح مجلس، دغدغه‌های خانواده‌‎ها و معلمان را در قبال مدارس غیردولتی از طریق ایجاد یک فضای شفاف و نظارت پذیر برطرف می‌کند.

  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
  • ۰
  • طرح مجلس دغدغه‌های خانواده‌‎ها و معلمان را در خصوص مدارس غیردولتی برطرف می‌کند

    به گزارش صبح مجلس، محمدرضا صباغیان بافقی با اشاره به بررسی طرح تأسیس و اداره مدارس و مراکز غیر دولتی در شورای نگهبان، عنوان کرد: موضوع مدارس غیردولتی دغدغه‌ای برای والدین، دانش آموزان، معلمان و عموم مردم شده بود و مجلس تلاش کرد با طرح جدید خود شفافیت را بر نحوه اداره این مدارس حاکم کند.

    عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی افزود: در جریان بررسی این طرح پیشنهادات خوبی مصوب شد، از جمله اینکه در این طرح سامانه‌‎ای تعریف شده تا اطلاعات و جزئیات مدارس در این سامانه ثبت و ضبط شود.

    وی ادامه داد: مواردی که در این سامانه ثبت و ضبط می‌شود و قابل رویت بوده؛ نیروی انسانی، حقوق و مزایا و فضای مدارس است که حتی پیشنهاد شد مالکیت این مراکز غیر دولتی نیز در سامانه ثبت شود که آیا این مالکیت استیجاری بوده یا تملیکی.

    صباغیان بافقی اضافه کرد: همچنین در طرح جدید، حقوق معلمان، کارکنان و نیروهای خدماتی در سامانه ثبت و ضبط خواهد شد و از این به بعد، اجازه پرداخت حقوق‌های نامتعارف به معلم‌های زحمتکش داده نخواهد شد.

    نماینده مردم یزد،ابرکوه ، بافق، خاتم، مهریز در مجلس افزود: همچنین در این طرح، معلمان ابتدایی ۲۵ ساعت معلمان دبیرستان ۳۰ ساعت و کارمندان و پرسنل ۳۶ ساعت موظف به کار هستند پیش از این اجبار بود که معلم ابتدایی تا ۴۴ ساعت مشغول کار باشد تا بیمه او رد شود که بسیاری از معلمان منتظر اجرای این مصوبه هستند که کمک شایانی به آن‌ها خواهد کرد./ پایان پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=13541

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس