×

حکایت تلخ قطعی برق چاه‌های کشاورزی در منطقه فریدن/ چرا باید کشاورزان چنین خسارتی کنند؟!

نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: درحال حاضر یکی از مهم ترین مشکلاتی که در امسال و سال گذشته برای کشاورزان منطقه فریدن پیش آمده است، قطعی طولانی و مکرر برق چاه های کشاورزی است.

  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۹
  • ۰
  • حکایت تلخ قطعی برق چاه‌های کشاورزی در منطقه فریدن/ چرا باید کشاورزان چنین خسارتی کنند؟!

    حسین محمد صالحی نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مجلس فوری، با اشاره به کشاورزی در منطقه فریدن استان اصفهان، گفت: ما در جلساتی که با معاونین وزارت جهاد کشاورزی داشتیم، مشکلات پیرامون کشت سیب زمینی، گندم، جو، ذرت و پیاز که از عمده محصولات منطقه فریدن هستند را مطرح کردیم و در این جلسات مطرح شد که باید حمایت بیشتری از کشاورزان صورت گیرد.

    وی در همین راستا افزود: در میان این صحبت ها، درمورد انسجام سامانه‌ای بحث شد، یعنی باید مشخص شود که تولید واقعی محصولات کشاورزی چقدر است و مشخص شود زمانیکه محصول ما به بازار می آیند، آیا مرزها برای صادرات محصولات کشاورزی، باز هستند و یا این محصولات، تنها برای مصرف داخل کفایت می کنند؟ این مسئله با حضور معاونت زراعت جهاد کشاورزی، بیان شد و قرار شد یک برنامه‌ریزی مناسب در این جهت، صورت گیرد. 

    نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درحال حاضر یکی از مهم ترین مشکلاتی که در امسال و سال گذشته برای کشاورزان منطقه فریدن پیش آمده است، قطعی طولانی و مکرر برق چاه های کشاورزی است.

    محمدبیگی خاطرنشان کرد: در منطقه فریدن، بیشتر از ۴ ماه از آب و برق، بهره برداری نمی شود، در این چهار ماه نیز، برخی از مزارع خرده مالک هستند و یا مشارکتی هستند و ساعت بهره برداری‌شان از آب چاه های کشاورزی کم است، زمانی که برق این چاه های کشاورزی قطع میشود، ضرر و زیان بسیار زیادی به آن کشاورزان می خورد، به ویژه در فصل بهار که کشاورزان در حال آبیاری گندم هستند و این قطعی برق، برای آنها ضرر و زیان بسیاری را به همراه خواهد داشت، درخصوص این مسئله با وزارت نیرو و شرکت توزیع برق استان اصفهان صحبت کردیم تا برنامه ریزی مناسبی در این زمینه صورت گیرد تا دیگر شاهد اینگونه مشکلات برای کشاورزان منطقه فریدن نباشیم.

    انتهای پیام

    لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=5865

    ارسال دیدگاه

    نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

    نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

    نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری علامتگذاری شده اند *

    نظر شما دریافت شد و پس از بررسی منتشر خواهد شد.

    صبح مجلس
  • تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ است. | پایگاه تحلیلی خبری صبح مجلس